سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری روز مزرعه در مراغه

روز مزرعه با هدف آموزش رعایت تناوب و معرفی جدیدترین بذر‌های نخود، علوفه و دانه‌های روغنی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه برگزار شد.

 معاون پژوهش موسسه تحقیقات دیم کشور گفت: روز مزرعه برنامه آموزشی و ترویجی است که با حضور بیش از ۵۰ نفر از کشاورزان پیشرو و کارشناسان هشت شهر استان آذربایجان شرقی در ایستگاه آغجه کهل برگزار شد.

جعفرزاده افزود: شرکت کنندگان در روز مزرعه با جدید‌ترین رقم‌های نخود، گیاهان علوفه‌ای، دانه‌های روغنی این موسسه برای کاشت در تناوب با گندم آشنا شدند.

وی افزود: هدف از برگزاری روز مزرعه معرفی ارقام جدید و انتقال یافته‌های تحقیقاتی برای کشاورزان و کارشناسان برای استفاده در مزارع دیم در کشور است.

معاون پژوهش موسسه تحقیقات دیم کشور گفت: معرفی ارقام روش‌های به زراعی از جمله زمان کاشت، داشت، برداشت و تغذیه به شرکت کنندگان در دستور کار است.

وی ادامه داد: با برگزاری  دوره‌های آموزشی و ترویجی هم اکنون ۹۷ درصد مزارع دیم در آذربایجان شرقی زیرکشت ارقام اصلاح شده موسسه تحقیقات دیم رفته است.

جعفر زاده گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از ارقام اصلاح شده و ترویج یافته‌های جدید این موسسه موجب افزایش ۱۲ همت درآمد کشاورزان در مناطق سرد و معتدل کشور شده است.

وی گفت:تاکنون در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۱۱۴ رقم جدید گندم، جو، نخود و علوفه در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور معرفی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.