سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ممنوعیت ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان ایرانی که در خارج کشور هستند، نمی‌توانند برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

اوایل سال جاری رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده بود طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد.

بر اساس این طرح دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند و دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یک‌سری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعدد که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند.

وی همچنین افزود:این دانشجویان از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد.

حال ممکن است این سوال برای دانشجویان ایرانی که خارج تحصیل می‌کنند، اما قصد بازگشت به کشور را دارند مطرح شود که آیا می‌توانند جذب دانشگاه فرهنگیان شوند؟

در همین راستا رجبعلی بروزیی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که معلم ویژگی‌های خاص خود را دارد، گفت: دانشگاه فرهنگیان فقط معلمان را جذب می‌کند. دانشجویان ایرانی که در خارج کشور هستند نمی‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

وی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان مرجعیت علمی تعلیم و تربیت اسلامی جهان را بر عهده خواهد گرفت؛ افزود: ممکن است در آینده ما معلمانی را برای کشور‌هایی تربیت کرده و به خارج  از کشور مخصوصا کشور‌هایی که با کشور ایران همسو هستند؛ بفرستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
کاملا درست است . اگه قرار باشه برای دانشجویان خارج از کشور این همه امتیاز قائل شویم که نمی‌شود. هم اولویت جذب هیات علمی رو بدیم به دانشجویان خارج از کشور و هم امتیاز دانشگاه فرهنگیان. عملا ارزش دانشجویان داخلی زیر سوال میرود.
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
به عنوان یه معلم با 4 سال سابقه
11 میلیون حقوق میگیرم!!
از جوانان خواهشمند هستم اول دنبال کار فنی باشند ک درآمدش خوبه
تو کارمندی از جمله معلمی هیچ خبری نیست
یه قشر فقیر هستیم ک نمیتونیم پول اجاره خانه بدیم
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
از وزیر آموزش و پرورش آینده و ریس جمهور منتخب خواهشمندیم فکری به حال دکتر معلمان کند اگر علم واقعا در آموزش و پرورش ارزشی دارد