سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقبالی: بازیکنان ما در حدی نیستند که میلیاردی پول می‌گیرند

کارشناس فوتبال گفت: واقعا بازیکنان ما در حد و اندازه‌ای نیستند که بعضی از آنها ۱۰۰ میلیارد تومان پول می‌گیرند.

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره  اینکه مسابقات لیگ ما آن قدر کیفیت دارد که پیشنهادات نجومی  به بازیکنان می‌شود، اظهار کرد: اگر من مسئولیت در فوتبال داشتم به یک بازیکن ۲ میلیون هم نمی‌دادم. فوتبالی که ما با این شرایط داریم اصلا ارزش این همه پول را ندارد. پول زیاد در فوتبال ریخته می‌شود و برای اینکه فوتبال دوام بیاورد. در اصل فوتبال ورزش فقیر‌ها است، تا فقرا سرگرم شوند.

او افزود:  به هر حال این پول بیت المال است، که به دلالان، مدیران باشگاه،  بازیکنان، سازمان و تشکبلات فوتبال می‌رسد. بازیکنانی که یک دفعه چنین ثروتمندی را به دست می‌آورند واقعا آنها در حد و اندازه‌ای نیستند که ۴۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیارد پول بگیرند. اینها کار واسطه هاست که تلاش می‌کنند با این پول، سرمایه خودشان را زیاد کنند.

اقبالی درباره نقش دلالان در افزایش رقم قرارداد بازیکنان گفت: صددرصد دلالان در افزایش رقم قرارداد‌ها موثر هستند. عدم آگاهی مدیران باعث می‌شود که دلالان از این فرصت استفاده کنند و بازیکنان را با رقم‌های بالا جابه جا کنند. بیرانوند از پرسپولیس به تراکتور رفت و او  به خاطر پول به این تیم تبریزی پیوست. اگر در پرسپولیس ۱۰ میلیارد می‌گرفت در تراکتور ۴۰ میلیارد می‌گیرد. به بازیکنی این پول را می‌دهند که تا ۵ سال پیش چیزی نداشته است و اکنون صاحب میلیارد‌ها ثروت شده است.

کارشناس فوتبال خاطر نشان کرد:  پول‌هایی که به بازیکنان می‌دهند نظارت و کنترلی نیست، اما باید توام با رشد فرهنگی و مالی باشد. خیلی از بازیکنان ما در سن‌های پایین پولدار می‌شوند، اما فرهنگ لازم را در فوتبال  ندارند و تنشی که در فوتبال ایجاد می‌شود به خاطر همین است.  بعضی از فوتبالیست‌های ما از بالا به بقیه افراد از جمله مدیران، بازیکنان،  داوران و مسئولان   نگاه می‌کنند، چون ثروتمند شدند و همین قدرت می‌آورد.

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
چه عجب یکی واقعیتها رو به زبون اورد

فراموش نکنین این پولها از بیت المال پردخت میشه و حق الناس هست هم مسئولین بدونن هم فوتبالیستها که ملت حلال نمیکنن
یاسان
۰۹:۱۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
یه نفر یه حرف درست زد
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
بی در و پیکر ترین جای این کشور همین باشگاههای فوتبالی هستند که سرمنشاء بسیاری از مشکلات هستند.ای کاش باشگاهها خصوصی واقعی می شدند آن وقت معلوم می شد که این بازیکنان چقدر می ارزند.