سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم رباتیک دانش‌آموزی ایران در راه مسابقات جهانی

تیم ملی رباتیک دانش‌آموزی ایران برای شرکت در مسابقات جهانی رباتیک عازم پکن می‌شود.

تیم رباتیک دانش‌آموزی با حضور در پنج لیگ مختلف و بهره‌گیری از یک مربی مالزیایی، تلاش دارد تا موفقیت‌های جدیدی را کسب کند. تیم ایران سال گذشته نیز موفق شد در این مسابقات مقام نایب قهرمانی را به دست آورد. 

نادر نوبخت سرپرست تیم رباتیک دانش‌آموزی کشور در نشست خبری تیم رباتیک دانش‌آموزی ایران گفت: تیم ایران ۱۴ مرداد ماه عازم شهر پکن است تا در مسابقات جهانی رباتیک که با حضور ۳۱ کشور برگزار می‌شود، شرکت کند که سال گذشته نایب‌قهرمان شدیم.

وی افزود: پرواز رفت ما در ۱۴ مرداد است و مسابقات تیم رباتیک از ۱۸ مرداد آغاز می‌شود و ۲۳ مرداد نتیجه‌گیری خواهد بود. مسابقات در لیگ‌های رباتیک مسیریاب، خلاقیت، تحلیل داده و ... برگزار می‌شوند.

نوبخت ادامه داد: امسال برای نخستین بار از مربی خارجی استفاده کردیم که این مربی خارجی پیش‌تر قهرمان جهان شده و سابقه کار با دانش‌آموزان را دارد. دلیل اول استفاده از مربی خارجی این بود که نقصی در دانش فنی داشتیم و احساس کردیم استفاده از مربی خارجی این نقص را برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: ما دانش‌آموزانی داریم که بعضاً چهار دوره در مسابقات جهانی شرکت کرده‌اند. سال گذشته در مسابقات آسیایی رتبه اول را کسب کردیم.

احمد سمیعی سرمربی تیم رباتیک دانش‌آموزی گفت: در ۵ لیگ در مسابقات جهانی شرکت می‌کنیم. در لیگ جنگجوی هوشمند در دوره قبل رتبه سوم و در لیگ تحلیل داده مقام دوم را کسب کردیم و تلاش می‌کنیم تا در لیگ‌های بیشتری شرکت کنیم.

وی افزود: ما در بحث قطعات مشکلاتی داشتیم و سعی کردیم ربات‌های راگبی را تقویت کنیم؛ دانش‌آموزان طی فرایند مصاحبه و آزمون انتخاب می‌شوند تا نفرات نهایی مشخص شوند.

پریسا افشار مربی تیم رباتیک دانش‌آموزی گفت: امسال ۱۵ نفر از اعضای تیم ایران را دختران تشکیل می‌دهند و امیدواریم مانند سال گذشته دست پر به ایران بازگردیم.

محمد زاکی از کشور مالزی و مشاور فنی تیم رباتیک دانش‌آموزی نیز گفت: در مسابقات پیش‌روی چین در ۵ لیگ شرکت خواهیم کرد. ما در ایران مشکلاتی برای تأمین قطعات تعمیراتی داریم که باید حل شوند و درصدد رفع آنها هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.