سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در پی درخواست‌های فزاینده اعضای حزب دموکرات به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد.

پس از مناظره فاجعه‌بار انتخاباتی در برابر دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه و لغزش‌های زبانی پیاپی که نشان دهنده ضعف ذهنی جو بایدن بود، وی با تن دادن به درخواست‌های فزاینده دموکرات‌ها از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا کناره‌گیری کرد. 

به گزارش نشریه هیل، بایدن در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرده نوشت: هموطنان عزیزم، در طول سه سال و نیم گذشته، به‌عنوان یک ملت پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم. امروز، آمریکا قوی‌ترین اقتصاد جهان را دارد. سرمایه‌گذاری‌های تاریخی در بازسازی کشور، کاهش هزینه‌های دارو‌های نسخه‌ای برای سالمندان، و گسترش خدمات بهداشتی مقرون‌به‌صرفه داشته‌ایم.

او افزود: ما به تعدادی از آمریکایی‌ها خدمات بهداشتی حیاتی ارائه کرده‌ایم. قانون امنیت سلاح را پس از ۳۰ سال تصویب کردیم. اولین زن آفریقایی-آمریکایی را به دیوان عالی منصوب کردیمو بزرگترین قانون اقلیمی را در تاریخ جهان به تصویب رساندیم. آمریکا هرگز به این خوبی برای رهبری آماده نبوده است.

 رئیس جمهور دموکرات آمریکا اضافه کرد: می‌دانم که هیچ یک از اینها بدون شما، مردم آمریکا، ممکن نبود. با هم، بحران‌های بزرگ را پشت سر گذاشتیم، دموکراسی را حفظ کردیم و اتحادهایمان را در سراسر جهان تقویت کردیم.

 بایدن ادامه داد: بزرگترین افتخار زندگی من این بوده است که به‌عنوان رئیس‌جمهور شما خدمت کنم و در حالی که قصد داشتم دوباره کاندیدا شوم، معتقدم که به نفع حزب و کشور است که از این کار منصرف شوم و تنها بر انجام وظایفم به‌عنوان رئیس‌جمهور در باقیمانده دوره‌ام تمرکز کنم. این هفته با مردم در مورد تصمیمم بیشتر صحبت خواهم کرد.

رئیس جمهور کنونی دمکرات آمریکا در ادامه گفت: اجازه دهید عمیق‌ترین سپاس خود را از همه کسانی که برای انتخاب دوباره من تلاش کرده‌اند، ابراز کنم. از کامالا هریس برای همکاری استثنایی‌اش قدردانی می‌کنم و از مردم آمریکا برای اعتمادی که به من دارند، تشکر می‌کنم. 

بایدن در پایان گفت: امروز معتقدم که آمریکا می‌تواند هر کاری را انجام دهد، وقتی با هم انجامش دهیم. فقط باید به یاد داشته باشیم که ما ایالات متحده آمریکا هستیم.

واکنش ترامپ به کناره گیری بایدن

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب بایدن در واکنش به کناره گیری وی از رقابت های ریاست جمهوری گفت:بایدن بدترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده است. شکست دادن معاون او، هریس، آسان تر از شکست دادن او خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.