سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپ خواستار برقراری صلح در جهان شد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از مردم جهان خواست به خاطر بازی‌های المپیک پاریس با یکدیگر متحد شوند و مسیر صلح را در پیش بگیرند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی هفتگی خود در میدان سنت پیتر به مناسب برگزاری بازی‌های المچیک پاریس ۲۰۲۴ خواستار آتش‌بس و صلح در جهان شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، رهبر مسیحیان کاتولیک گفت: «این هفته بازی‌های المپیک در پاریس آغاز می‌شود و پس از آن بازی‌های پارالمپیک برگزار می‌شود. ورزش قدرت اجتماعی بالایی دارد و می‌تواند مردم را از فرهنگ‌های مختلف به طور مسالمت آمیز متحد کند.»

پاپ جنگ را شکست خطاب کرد و افزود: «امیدوارم این رویداد چراغی باشد از جهانی فراگیر که ما می‌خواهیم بسازیم و ورزشکاران با ورزش خود پیام‌آور صلح و الگو‌های اصیل برای جوانان باشند. به ویژه، همان‌طور که در این سنت باستانی وجود دارد، ممکن است بازی‌های المپیک فرصتی برای فراخوان آتش‌بس در جنگ‌ها باشد.»

چند هفته قبل پاپ فرانسیس در سخنانی نسبت به وضعیت خاورمیانه ابراز نگرانی کرد و خواستار گفتگو و دیپلماسی شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان دعای سنتی یکشنبه آنجلوس در واتیکان گفت: من همچنان وضعیت خاورمیانه را با نگرانی و ناراحتی دنبال می‌کنم.

پاپ خاطرنشان کرد: من بار دیگر این درخواست را تکرار می‌کنم که تسلیم جنگ نشویم، بلکه اولویت را به گفتگو و دیپلماسی بدهیم که می‌تواند دستاورد‌های زیادی داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.