سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول امور بانوان اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی اعلام کرد:

حضور ۱۰۰ بانوی سخنور و ستایشگر در اجلاس پیرغلامان حسینیِ کرمان

گنجی گفت: ۱۰۰ بانوی سخنور، ستایشگر و شاعر کشوری در بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی به میزبانی کرمان شرکت می‌کنند.

فاطمه گنجی مسئول امور بانوان اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: بیست و یکمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت سازمان بسیج صداوسیما و با مشارکت استانداری کرمان از نهم تا یازدهم مرداد ماه در کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام با حضور جمعی از فعالان و نخبگان جامعه ستایشگری و مداحی سراسر کشور و ۱۲ کشور برگزار خواهد شد. 

وی با اعلام اینکه در حاشیه اجلاسیه چند رویدادمهم نیز در حال اجراست، افزود: از جمله رویداد شعرای آئینی و سومین نشست بانوان، سخنوران، ستایشگران شعرای آئینی با محوریت جهاد روایتگری بانوان و روضه جلسات خانگی برگزار می‌شود.

گنجی تصریح کرد: اجلاس در استان کرمان بر محور مقاومت و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

مسئول امور بانوان اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی با بیان اینکه ۱۰۰ بانوی سخنور، ستایشگر و شاعر کشوری و ۶۰۰ تا ۷۰۰ بانوی کرمانی در ویژه‌برنامه‌های این اجلاس شرکت می‌کنند،  گفت: سومین نشست بانوان سخنور و ستایشگر در بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی به میزبانی کرمان برگزار می‌شود و این در شرایطی‌ست که امسال بانوان شاعر بین‌المللی و کشوری را هم به این جمع اضافه کرده‌ایم. 

گنجی افزود: با توجه به اینکه شعار محوری بیست‌ویکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی را «کرمان حسین‌آباد ایران» انتخاب کرده‌اند؛ بنابراین باید روایگری از استان کرمان برای نسل‌های آینده انجام شود.

وی با اعلام اینکه شهر و استان کرمان نیز از مناطقی است که انواع مختلف تکیه‌ها و حسینیه‌های قدیمی و مشهور در آن، میزبان عزاداران است که هرکدام حال و هوا و سنت‌های خاص خود را دارند، بیان داشت: از جمله تکیه‌هایی که می‌شود در استان به آن پرداخت، تکیه سادات خوشرو، تکیه قلعه، قلعه محمود، بُنگی ها، نوروزعلی، فاطمیه و گلبازخان هستند که همه ساله میزبان خیل عظیم عاشقان و عزاداری سید و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) و ائمه اطهار هستند.

مسئول امور بانوان اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: یکی از رویداد‌های مهم اجلاسیه بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، سومین نشست بانوان سخنور و ستایسگر و شعرای آئینی با محوریت جهاد روایتگری بانوان جهان اسلام است و در این رویداد به زن تراز انقلاب و اثربخشی جهاد روایتگری بانوان می‌پردازیم و تفسیر اینکه در حماسه عاشورا کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، جریان سازی و رسالت زینب گونه زمانه ما در هئیات‌های مذهبی وتشکل‌های دینی که باید چطور پرداخت.

گنجی افزود: از جمله محور‌های دیگر که در نشست بانوان اهمیت قابل توجهی دارد پرداختن به راهبرد‌های بیشتر وحدت بین مسلمانان و شیعیان و جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: تجلیل از تعدادی از بانوان سخنور و ستایشگر شعرای آئینی در حاشیه نشست و افتتاحیه و اختتامیه و رویداد شعر انجام می‌شود.

گنجی بیان داشت: بازدید و شرکت بانوان با حضور مداحان شاخص به تعداد ۳۲ روضه و جلسات خانگی در سراسر استان داریم. 
 
مسئول امور بانوان اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: ما شیعیان تنها نیستیم که برای امام‌حسین (ع) عزاداری می‌کنیم، امام‌حسین متعلق به همه بشریت است و همه ادیان عشق و علاقه خاصی به او دارند؛ و می‌توان گفت، وحدت بین مسلمانان روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود.

گنجی تصریح کرد: امام‌حسین محور وحدت است و آزادگی او سبب این عشق شده و هر گروه، مذهب و مرامی که خواهان سرافرازی و آزادی است باید به مکتب امام‌حسین (ع) رجوع کند.

وی بیان داشت: حضور بانوان پیشکسوت، مداحان شاخص کشور و استان و شعرا را از سراسر کشور و استان کرمان در این رویداد بزرگ داریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.