سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور بیش از ۶۰۰ سند مالکیت در خراسان جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از صدور بیش از ۶۰۰ جلد سند مالکیت در استان از ابتدای امسال خبر داد.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵۳ جلد سند روستایی و ۲۰۰ جلد سند شهری برای مالکان صادر شده است.

او افزود: پارسال ۲ هزار و ۶۶۴ جلد سند روستایی و ۷۵۱ جلد سند شهری در استان صادر شده است.

تنها به روند صدور اسناد مالکیت اشاره کرد و ادامه داد: در روستا‌هایی که دارای طرح هادی مصوب هستند متقاضیان می‌توانند بابت املاکی که داخل محدوده طرح هادی هستند به بنیاد مسکن شهرستان برای ثبت نام مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده و تهیه نقشه تفکیکی (شمیم) اقدام می‌کنند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در این طرح پس از ثبت درخواست، از سوی کارشناسان نقشه برداری‌ها و مراحل قانونی و اداری انجام و پس از ارسال به اداره ثبت اسناد و املاک، سند مالکیت برای متقاضی صادر و ارسال می‌شود.

او افزود: مراحل صدور سند مالکیت حداکثر ۶ ماه طول می‌کشد و پس از آماده شدن، سند درب منازل تحویل متقاضی می‌شود.

تنها اظهار کرد: این اسناد با هدف ساماندهی مالکیت در روستا‌ها و مناطق شهری و حمایت از روستائیان برای برخورداری از وثیقه‌ای معتبر صادر می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: در زمینه برنامه‌های سوم و چهارم توسعه و ماده الحاقی به قانون ساماندهی ثبت اسناد و املاک در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر از ابتدای تشکیل استان تاکنون تعداد ۸۵۰ هزار و ۶ جلد سند صادر شده که از این تعداد ۷۳ هزار و ۸۲۶ جلد سند روستایی و ۱۱ هزار و ۱۸۰ جلد سند شهری بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.