سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی:

ساماندهی سواحل عامل اصلی کاهش غرق‌شدگی در کشور است

حیدری گفت: میزان غرق‌شدگی امسال کشور روند کاهشی محسوسی دارد که یکی از دلایل اصلی آن، توجه ویژه این فدراسیون به تربیت ناجیان غریق و ساماندهی سواحل است.

مهدی حیدری  اظهار کرد: از جمله مکان‌های مورد اقبال زیاد گردشگران به خصوص در روزهای گرم سال، سواحل کشور است که با استقرار حدود ۲ هزار ناجی غریق در مازندران، هزار ناجی در گیلان و ۸۰۰ ناجی در خوزستان، تلاش کردیم از بروز حوادث منجر به مرگ در این اماکن جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت بالای نجات جان انسان‌ها ادامه داد: با اجرای این اقدامات و تداوم حمایت دولت سیزدهم، آمار امسال غرق‌شدگی در مازندران با افزون بر ۴۳ میلیون تردد سالانه به نصف، غرق‌شدگی در گیلان ۷۶ درصد و در خوزستان هم ۶۹ درصد در مقایسه با سال قبل کمتر شد.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی بر لزوم تربیت ناجیان غریق در گلستان هم تاکید کرد و گفت: اگر چه این استان محل شنای عمومی در دریا ندارد، اما وجود آبگیرها، سدها، آب‌بندان‌ها و آبشارهای خطرناک، توجه به آموزش ناجیان غریق برای جلوگیری از بروز حوادث منجر به مرگ را در گلستان ضروری کرده است.

حیدری ادامه داد: آموزش و تربیت ناجیان آشنا به علم و دانش روز اولویت‌ مهم فدراسیون است تا آرامش خیال در اماکن آبی و سواحل کشور بیشتر از همیشه ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته، ناجیان آموزش‌های لازم را زیر نظر مدرسان خارجی و به صورت محدود فرا می‌گرفتند، اما با کمک دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی، اورژانس و سایر نهادهای متولی، این آموزش‌ها توسط مربیان داخلی ارایه شد و توان علمی و عملی این ناجیان به اندازه بین‌المللی ارتقا یافت.

حیدری بر ضرورت توسعه بیمه ناجیان غریق در استخرها تاکید کرد و افزود: در خصوص بیمه ناجیان سواحل نیز در حال مذاکره با وزارت کشور هستیم.

برچسب ها: سواحل دریا ، غرق شدکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.