سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغار ساخت کارخانه هوش مصنوعی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ساخت کارخانه هوش مصنوعی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز شد.

بنابر اعلام روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، راه‌اندازی کارخانه هوش مصنوعی اصفهان با هدف پردازش زبان طبیعی، رباتیک و هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، تشخیص تصویر و گفتار، پزشکی و کشف دارو، محیط زیست و کشاورزی و همچنین تجزیه و تحلیل پیشرفته داده‌ها پیگیری می‌شود.


برای دستیابی به این اهداف، ویژگی‌های مختلفی در طراحی این کارخانه لحاظ شده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به قرارگیری در بزرگ‌ترین منطقه علمی کشور، نزدیکی به دانشگاه صنعتی اصفهان، نزدیکی به پارک داده اصفهان – پردیس فولاد شهر، امکان استقرار بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در حوزه‌های تخصصی فناوری اطلاعات، زیرساخت حرفه‌ای و در دسترس با بیش از ۱۰۰ رک پردازش گرافیکی، فضای ذخیره‌سازی انبوه، لینک‌های ارتباطی داده متنوع و با کیفیت، انرژی اختصاصی کاملاً پایدار و امکانات رفاهی و استقرار کاملاً مدرن اشاره کرد.


بر اساس برنامه‌ریزی و با توجه به فعالیت‌های مهندسی و تأمین تدارکات انجام شده پیش‌بینی می‌شود اجرای تمامی مراحل تا سال ۱۴۰۵ ادامه یابد، اما مرحله اول آزمایشی مرکز داده کارخانه هوش مصنوعی در انتهای سال ۱۴۰۴ آماده بهره‌برداری خواهد بود. برای این مهم، میزان سرمایه‌گذاری اجرایی ۸۰۰ میلیارد ریال و میزان سرمایه‌گذاری زیرساختی ۱۸۰۰ میلیارد ریالی برای مرحله اول برآورد شده است.


گفتنی است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکنون به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه در جهت توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش و نهایتاً تبدیل علم به ثروت در کشور ایفای نقش کرده است.

 
هم اکنون در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حدود ۷۰۰ واحد دانش‌بنیان و فناور مستقر هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.