سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت :

پشه آئدس روز پرواز است و جذب رنگ مشکی می‌شود

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت با بیان اینکه پشه آئدس روز پرواز است و جذب رنگ مشکی می‌شود گفت: این پشه مقاومت بسیار بالایی دارد و به چند قطره آب نیاز دارد تا ادامه حیات دهد.

عابدی،رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت در کارگاه آموزشی مدیریت کنترل ناقلین آفت آئدس که با حضور اعضای دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز بهداشت، پزشکان و اساتید دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با بیان اینکه پشه آئدس روز پرواز است و جذب رنگ مشکی می‌شود ،گفت: این پشه مقاومت بسیار بالایی دارد و به چند قطره آب نیاز دارد تا ادامه حیات دهد.

وی افزود: برای پیشگیری از تکثیر این حشره آب‌های سطحی مثل نشتی لوله آب‌های زیر گلدان آب کولر که باید به سمت فاضلاب هدایت و باید خشک شوند یا ظرف آب پرندگان که باید دو روز یک بار به صورت کامل شسته شود.

عابدی گفت: نکته مهم دیگر این است که برای جلوگیری از ورود حشره به در و پنجره‌ها توری سیمی و پارچه‌ای نصب شود.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت گفت: علائم بیماری دنگی تب بالای ۴۰ درجه و در کنار این تب ممکن است بیمار چند علامت یا یک علامت همزمان داشته باشد مثل درد حدقه چشم درد‌های عضلانی سردرد درد مفاصل شکم درد و در مرحله‌های وخیم‌تر استفراغ و خونریزی علائم هشدار دهنده محسوب می‌شوند و بلافاصله بیمار باید در بیمارستان بستری شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.