سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حامد بهداد و سارا بهرامی بهترین بازیگران سال آکادمی افسانه زندگی شدند

رییس هفتمین دوره مراسم آکادمی افسانه زندگی، هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران را به همراه بهترین بازیگران و بهترین فیلمبردار این دوره را معرفی کرد؛ حامد بهداد و سارا بهرامی به عنوان بهترین بازیگران سال بزرگترین رویداد مستقل سینمای ایران معرفی شدند.

به نقل از روابط عمومی آکادمی افسانه زندگی، سجاد اصغری؛ رئیس مراسم بین‌المللی آکادمی افسانه زندگی در آیین پایانی دوره هفتم این رویداد اظهار داشت: جریان‌سازی که به صورت معکوس در سینمای ایران بنیانگذاری کردیم با تمام فراز و فرودش امروز به دور هفتم رسیده است، سعی کردیم در هر دوره با معرفی هفت فیلم مطرح سال، ُالمانی از توسعه و پیشرفت سینمای ایران را به صورت کیفی به تصویر دربیاوریم و امروز هم پس از یک سال کار کارشناسی فرصتی دوباره دست داد که هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران را در دور هفتم از بین تولیدات یکساله (۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲) انتخاب و معرفی کنیم.

اسامی هفت فیلم مطرح دور هفتم مراسم شامل پیرپسر کاری از اکتای براهنی، آه سرد کاری از ناهید عزیزی صدیق، روایت ناتمام سیما کاری از علیرضا صمدی، در آغوش درخت کاری از بابک خواجه‌پاشا، هفت بهار نارنج کاری از فرشاد گل سفیدی، جنگل پرتقال کاری از آرمان خوانساریان و پرونده باز است کاری از کیومرث پوراحمد است.

در این دوره، حامد بهداد برای بازی در فیلم پیرپسر و سارا بهرامی برای بازی در فیلم جنگل پرتقال به عنوان بهترین بازیگران و مسعود امینی تیرانی برای فیلمبرداری فیلم آه سرد به عنوان بهترین فیلمبردار سال سینمای ایران معرفی شدند.

در دور پیشین محسن تنابنده برای بازی در فیلم جنگ جهانی سوم، پریناز ایزدیار برای بازی در فیلم ملاقات خصوصی و محمد حدادی برای فیلمبرداری فیلم بدون قرار قبلی به عنوان بهترین بازیگران و بهترین فیلمبردار سال انتخاب شده بودند.

در بخش معرفی هفت فیلم کوتاه سال سینمای ایران، داریوش بابائیان تهیه کننده و پخش‌کننده سینما به عنوان دبیر بخش فیلم کوتاه، هفت اثر شامل دو زندگی سپیده ساخته سها نیاستی، همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد ساخته حسن حکمت روش، مریضخانه مرکزی ساخته وحید و نوید نامی، خودکشی به سبک نیچه ساخته پیام کردستانی، آلفا ساخته مسعود محمدی تاکامی و مهیار صیفوری، به وقت شب ساخته محمود اریب و انیمیشن پایان تابستان ساخته تارا عطارزاده را به عنوان فیلم‌های کوتاه برگزیده اعلام کرد.

سجاد اصغری نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی نغمه در خصوص به تاخیر افتادن زمان برگزاری مراسم آکادمی افسانه زندگی نیز گفت: این دوره به دلیل برگزاری زود هنگام انتخابات ریاست جمهوری و مسائل پیرامونش و همزمانی با تولید پروژه سینمایی نغمه، دیرتر برگزار شد.
پیشتر، «منطقه مورد علاقه» به کارگردانی جاناتان گلیزر از بریتانیا به‌عنوان بهترین فیلم خارجی زبان بخش بین‌الملل آکادمی افسانه زندگی در دورهفتم انتخاب و معرفی شده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.