سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات اورژانس اجتماعی به سه هزار و ۳۱۸ نفر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: از پارسال تاکنون سه هزار و ۳۱۸ نفر در مراکز اورژانس اجتماعی استان پذیرش و از خدمات این مراکز بهره‌مند شده اند.

مهشید سلیمانی در رزمایش خودرو‌های امدادی ۱۲۳، ۱۱۵، ۱۲۵ و ۱۱۰ با محوریت اورژانس اجتماعی به مناسبت هفته بهزیستی، اظهار داشت: هم‌اکنون ۳۴ مرکز در استان در حوزه مداخله در بحران، اورژانس اجتماعی، خدمات اجتماعی در مناطق کمتر برخودار و مرکز خدمات سیار فعال است.

وی افزود: در این مراکز به افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب در موضوعاتی همچون اختلافات خانوادگی، همسرآزاری، کودک‌آزاری، کودکان کار و خیابانی، زنان و دختران آسیب‌دیده، فرار از منزل، کودکان خیابانی و کار، سالمندان و معلولان آزار دیده و سایر افرادی که در شرایط بحرانی و حاد قرار دارند خدمات‌رسانی در قالب خط ۱۲۳، مرکز مداخله در بحران، خط سیار و پایگاه‌های خدمات اجتماعی ارائه می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: هم‌اکنون پنج‌هزار و ۴۰۷ خانوار دارای پرونده اجتماعی در بهزیستی استان هستند.

وی بیان داشت: همه افراد می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آسیب اجتماعی موارد را با شماره تلفن ۱۲۳ میان گذاشته و راهنمایی و مشاوره دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


سلیمانی با اشاره به برگزاری مانور خودرو‌های امدادی در استان، گفت: این مانور با هدف اعلام آمادگی این واحد در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی به‌صورت مانور در سطح خیابان‌های شهر انجام شد.

وی تصریح کرد: اورژانس اجتماعی با هدف در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه، ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی نوپدید و بازپدید، مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات به اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در چهار حوزه خط ۱۲۳، خدمات سیار، مرکز مداخله در بحران و پایگاه خدمات اجتماعی به گروه‌های هدف خدمات ارائه می‌کند.

گفتنی است؛ ۳۰ تیرماه تا ۶ مردادماه به عنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.