سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد سرانه تجهیزات بیمارستانی در لرستان چشمگیر است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رشد سرانه تجهیزات در بیمارستان‌های استان طی سال‌های اخیر قابل توجه و چشمگیر است.

علی فرهادی در نشست بررسی مشکلات حوزه تجهیزات پزشکی اظهار داشت: برخی از بیمارستان‌های استان از جمله امام (ره) بروجرد و آیت‌اله بروجردی، رشد قابل توجهی از نظر تجهیزات داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه طی چند سال اخیر اقدامات قابل توجهی در حوزه تجهیزات درمانی لرستان صورت گرفت و بسیاری از تجهیزات تشخیصی تامین شد افزود: تجهیزات آزمایشگاهی در استان نیازمند به روزرسانی است که امید می‌رود با حمایت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آزمایشگاه‌های استان را با حداقل اعتبار مورد نیاز ۵۰۰ میلیارد ریال به روز کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: در این مدت دستگاه‌های سی تی اسکن، رادیولوژی، تخت‌های بستری، ام آر ای، الکتروشوک و بیش از ۴۰ قلم تجهیزات مختلف و اغلب رایگان یا با ارز دولتی وارد استان شده است.

فرهادی گفت: یک هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و تشخیصی سال گذشته برای مراکز درمانی و بیمارستانی استان تامین شده است که باید با مدیریت صحیح هزینه‌ها و درآمد‌های بیمارستانی، از هدررفت سرمایه‌ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های آنژیوگرافی برای بیمارستان‌های دورود و الیگودرز تامین شده است، اظهار داشت: ام آر آی بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد نیز نصب و راه اندازی و سانتر ترومای استان (مرکز خدمات رسانی اورژانس به مصدومان) نیز فعال شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های تصویربرداری و رادیولوژی دیجیتال شهرستان معمولان راه اندازی شد و دستگاه تشخیص مارجین‌های سرطانی برای نخستین بار با مشارکت خیران و دستگاه آندوسکوپ کلونوسکوپ در بیمارستان شهید رحیمی راه اندازی شده است.

فرهادی با بیان اینکه بخش آزمایشگاه‌های بیمارستان‌ها از محل پروژه بانک جهانی با ۳۰ میلیارد ریال تجهیز شده است تاکید کرد: ۱۳ دستگاه پیشرفته همودیالیز در بیمارستان‌های استان فعال و تیرماه گذشته چند دستگاه سونوگرافی در شهرستان‌ها راه اندازی شد.

وی یادآور شد: بیمارستان‌های لرستان در حوزه تصویربرداری وضعیت خوبی دارند و به روز رسانی شده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.