سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه صنعتی شاهرود در جمع موثرترین مراکز علمی جهان قرار گرفت

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: طبق جدیدترین نظام رتبه‌بندی بین‌المللی لایدن ۲۰۲۴ این دانشگاه در جمع هزار و ۵۰۶ دانشگاه‌ برتر جهان قرار گرفت.

حسن‌پور گفت: این دانشگاه در جدیدترین نظام رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۴ موفق شد رتبه یکهزار و ۸۳ جهانی را در معیار مرجعیت علمی، رتبه یکهزار و ۲۷۵ را در دیپلماسی علمی و دسترسی آزاد به انتشارات و همچنین رتبه یکهزار و ۲۶۸ را در معیار تنوع جنسیتی در میان دانشگاه‌های جهان کسب کند.

وی به نام ۴۶ دانشگاه ایرانی در جدیدترین رتبه‌بندی لایدن ۲۰۲۴ اشاره کرد و گفت: معیار مرجعیت علمی(تأثیر علمی) از تعداد کل انتشارات و شاخص‌هایی از جمله مقالات یک درصد برتر، مقالات پنج درصد برتر، مقالات ۱۰ درصد برتر و مقالات ۵۰ درصد برتر به صورت تعداد و سهم از کل و نیز تعداد کل انتشارات، مجموع و میانگین تعداد استنادهای انتشارات دانشگاه و همچنین مجموع و میانگین تعداد استنادات نرمال‌شده(Normalized Citation Impact) به رشته و سال دانشگاه بهره گرفته است.

وی ادامه داد: در معیار دیپلماسی علمی از شاخص‌هایی مانند تعداد کل انتشارات، همکاری علمی، همکاری بین‌المللی، همکاری صنعتی، همکاری علمی با فاصله جغرافیایی کمتر از ۱۰۰ کیلومتر و همچنین همکاری علمی با فاصله جغرافیایی بیش از پنج هزار کیلومتر(به صورت تعداد و سهم از کل) استفاده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.