سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارخانه کمپوست خرم آباد پس از ۲ سال تعطیلی شروع به کار کرد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد گفت: فعالیت کارخانه کمپوست این شهر پس از ۲ سال تعطیلی و وقفه در کار، از سر گرفته شد.

رضا ماجدی اظهار کرد: این کارخانه به دلیل مستهلک شدن دستگاه ها و قطعات و همچنین سوءمدیریت در مقطعی حدودا ۲ ساله به تعطیلی کشیده شده بود که با راه‌اندازی دوباره، کار بازیافت و جلوگیری از دفع غیر بهداشتی پسماند در شهر آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بیش از ۴۰۰ تن زباله در شهر خرم آباد، دهیاری ها و شهرهای اقماری آن تولید می شود که این امر شهرداری را مجاب به تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی دوباره کارخانه کمپوست کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد عنوان کرد: کارخانه کمپوست این شهر می تواند در هر شیفت کاری ۲۵۰ تن پسماند را جداسازی کند که در حال حاضر با ۲۰ نفر نیرو در یک شیفت کاری در حال فعالیت است.

ماجدی با بیان اینکه در مدیریت پسماند چند اولویت مهم مدنظر است بیان کرد: برای راه اندازی مجدد و تعمیر قطعات این کارخانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و در صورت افزایش ظرفیت می تواند تا سقف ۳۰ نفر کارگر را مشغول نماید.

مواد آلی موجود در توده مصرفی برای کمپوست از ضایعات کشاورزی، مواد خوراکی و زباله هایی است که از راه تجزیه هوازی و بی‌هوازی به خاک سیاه و سفید غنی تبدیل می‌شوند که به عنوان کود در کشاورزی مصرف می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.