سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همکاری روسیه و جمهوری دموکراتیک کنگو در زمینه انرژی هسته‌ای

روسیه و جمهوری دموکراتیک کنگو یادداشت همکاری در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای امضا کردند.

بر اساس گزارش مجله بیزینس اینسایدر آفریقا، روسیه و جمهوری دموکراتیک کنگو یادداشت تفاهمی برای همکاری در زمینه انرژی آبی و انرژی هسته‌ای صلح آمیز امضا کردند.

براساس گزارش المیادین، این مجله اضافه کرد که نیکلای اسپاسکی، مدیر کل و رئیس بخش فعالیت‌های بین المللی شرکت روس اتم یک سفر کاری به جمهوری دموکراتیک کنگو انجام داد و در طی آن با امیل اووسو، وزیر انرژی دیدار کرد تا آنها به توافقات می‌پردازد و توافقات خود را نهایی کند.

این مجله همچنین گزارش داد که شرکت غول پیکر روسی هسته‌ای روس اتم به دنبال مشارکت در ترتیبات همکاری جدید با سایر کشور‌های آفریقایی از جمله کنگو-برازاویل است. پیش از این نیز شرکت روس اتم علاقه‌مندی خود را به همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای و فناوری پیشرفته با کشور‌های آفریقایی، نشان داده بود.

شایان ذکر است در دومین اجلاس آفریقا و روسیه که در سال ۲۰۲۳ در سن پترزبورگ برگزار شد، حدود ۲۰ نفر از سران کشورهای آفریقایی و همچنین شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آن حضور داشتند.

بر اساس گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، حجم تجارت، روسیه و آفریقا که مطمئناً از تجارت با چین، هند و اتحادیه اروپا فاصله دارد در دهه گذشته عملاً دو برابر شده است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.