سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صحرایی در جلسه هیات دولت:

دولت سیزدهم به کارگاه مدرسه‌سازی معروف بود

وزیر آموزش و پرورش در جلسه هیات دولت درباره عملکرد زیرمجموعه خود صحبت کرد.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه هیات دولت در ارائه گزارش حوزه خود در این سه سال بیان کرد: نقشه راه سند تحول بنیادین بعد از ۱۲ سال و بعد از ۱۰ بار تاکید رهبر معظم انقلاب محقق شد که در دستور کار وزرای آموزش و پرورش آینده خواهد بود. سیاست‌های دانشگاه فرهنگیان با ۱۴ تحول تصویب شد. کنکور اختصاصی تربیت معلم، آئین نامه جذب استعداد‌های برتر ملی و... بخشی از این موارد است.

وی ادامه داد: نهضت ملی مدرسه سازی در این زمینه درباره این دولت معروف است که دولت به کارگاه مدرسه سازی تبدیل شد و نهضت مدرسه سازی با اولویت مناطق محروم راه افتاد. ۱۹۲ هنرستان جدید در دستور کار و ۳۰۰ هنرستان جدید هم ساخته شد. تا این لحظه بیش از یک میلیون و ۵ هزار پرونده فرهنگیان برای انجام رتبه بندی بررسی شده و به طور میانگین ۲۶ درصد حقوق معلمان افزایش یافته است. تازه آغاز کار رتبه بندی است، زیرا رتبه‌ها فقط ۵ سال اعتبار دارند.

مراد صحرایی افزود: شاهد مهاجرت معکوس کارمندان از دستگاه‌های دیگر به وزارت آموزش و پرورش هستیم و آیین نامه مسیر رشد معلمی هم در همین مسیر رخ داده است. بحران کمبود معلم مساله‌ای است که مدیریت شده است و بیش از ۱۰۵ هزار معلم فقط در سال ۱۴۰۳ جذب خواهند شد. بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در اردیبهشت ۹۷ از کمبود ۳۵۰ هزار معلم صحبت کرده بود و دکتر چهاربند در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ اعلام کرده بود تا پایان سال ۱۴۰۱ نیمی از کل معلمان کشور را از دست می‌دهیم.

وی بیان کرد: درباره مصوبه تاثیر قطعی امتحانات نهایی در راهیابی به دانشگاه‌ها نیز باید گفت قانونی که در دو مجلس تصویب شد و به دو دولت ابلاغ شد، امروز اجرایی شده است؛ نتیجه اصلی آن مرجعیت به مدرسه و برنامه ملی و کتاب و معلم است و نتیجه فرعی آن عدالت است؛ رشد چشمگیر راه یافتگان به دانشگاه‌های برتر از مناطق محروم در ۷ استان کاملا مشهود است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت کار مدارس دولتی تاکید خود رئیس جمهور شهید بود که انجام شد. توجه به دانش آموزان تیزهوش در این دولت اتفاق افتاد، کسب حدود ۴۰ مدال طلا در این دولت، احیای امور پرورشی، ۳۲ هزار پایگاه تابستانی و... بخشی از اقدامات این دولت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.