سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم تخصیص ارز و مشکلات بانکی از چالش‌های صنایع سلولزی در قم

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن سلولزی و صنایع وابسته قم گفت: بحث مسائل بانکی، قوانین صنعت، معدن و تجارت و عدم تخصیص به موقع ارز، از مهمترین چالش‌های پیش روی صنایع سلولزی در قم است.

محسن معین البکاء گفت: هدف از تشکیل انجمن تخصصی صنایع همگن سلولزی و صنایع وابسته استان قم این است که بتوانیم نقطه نظرات مان را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر ارگان‌ها منتقل کنیم.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن سلولزی و صنایع وابسته استان قم ناهمگنی در بازار، بحث مسائل بانکی و برخی مسائل مربوط به قوانین صنعت، معدن و تجارت و بازرگانی خارجی را از دیگر چالش‌های صنایع سلولزی عنوان کرد و افزود: عدم تخصیص به اندازه و به موقع ارز مشکل مهمی است که تولید کننده نمی‌تواند مواد اولیه مورد نیاز را آنگونه که باید و شاید، وارد کند.

معین البکاء تاکید کرد: برای حل این مشکل، دولت می‌تواند ارز را با توجه به تولید و سهم بازار به انجمن‌هایی که فعال هستند تخصیص دهد.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن سلولزی و صنایع وابسته قم خروج ماشین آلات از بخش ارزی را نیز مشکل مهم دیگر مرتبط با صنایع سلولزی خواند و گفت: اگر قرار باشد تولید کننده، خط تولید راه بیندازد و نیرو جذب کند، ضرورت دارد با ماشین‌هایی منطبق با آخرین تکنولوژی روز دنیا کار کند در حالی که همین ثبت سفارش ماشین آلات چند ماه طول می‌کشد و بعد از آن هم گفته می‌شود ارز نداریم.

معین البکاء بیان کرد: وجود همین چالش‌ها و مشکلات موجب می‌شود تا خط تولید متوقف شود در حالی که انجمن، با درک شرایط موجود همواره پیگیر بهترین راهکار برای رونق اقتصادی است.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن سلولزی و صنایع وابسته قم در خصوص چالش‌های پیش روی صنایع سلولزی در استان قم گفت: عدم هماهنگی سازمان حمایت در زمینه قیمت گذاری نرخ ماده اولیه مورد نیاز برای تولید انواع دستمال کاغذی از جمله این موارد است که پس از افزایش تولید تیشو، کارخانه‌ها یک ماه بلاتکلیف می‌مانند تا سازمان حمایت قیمت جدید را بپذیرد و متأسفانه این چالش هر سال وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.