سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳۰ میلیارد ریال غرامت دوران بارداری در زنجان پرداخت شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در راستای حمایت از جوانی جمعیت سه هزار و ۸۰۹ فقره به میزان ۲۳۰ میلیارد ریال غرامت دوران بارداری در استان طی سال گذشته پرداخت شده است.

محمود عزیزخانی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید صنایع و کارگاه‌های استان اقداماتی انجام گرفته است اظهار داشت: هم اکنون ۱۵ هزار و ۸۴۰ کارگاه در سطح استان فعال هستند که ۴۴۹ واحد از این تعداد بیش از ۵۰ نفر اشتغال دارند.

این مسوول ادامه داد: در راستای حمایت از تولید و تبعیت از فرامین رهبری این اداره کل با تعامل سازنده نسبت به تقسیط بدهی کارفرمایان بدهکار برابر مقررات و با مساعدت حداکثری اقدام کرده است.

وی بابیان اینکه تعداد کارگاه‌های تقسیط بدهی شده در سال گذشته سه هزار و ۷۸۱ واحد و مبلغ تقسیطی نیز چهار هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال بود اضافه کرد: سال گذشته از ۶۸ شرکت بازدید و تعامل با آنها برای پیشبرد کارها انجام گرفته است.

این مسوول با اشاره به موضوع بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان در سال گذشته گفت: طی ۶ ماهه اول سال گذشته تعداد درخواست های ثبت شده ۶۳۷ مورد بوده است.

این مسوول با بیان اینکه تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران تامین اجتماعی از ۲۰۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۰ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است گفت: در استان ۲ هزار فقره تسهیلات، به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه طی یکسال پرداخت شده است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان نیز گفت: سال گذشته تعداد سه هزار و ۳۹۸ مورد پرونده مربوط به خسارت متفرقه در معاونت خرید راهبردی این استان پذیرش و بابت این تعداد پرونده ۳۰۱ میلیارد ریال به بیمه‌شدگان پرداخت شد.

عباس جراحی افزود: پرداخت خسارت متفرقه بابت هزینه درمان بیمه‌شدگان این استان در مراجعه به بخش‌های بستری و سرپایی مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی و غیرطرف قرارداد با تامین اجتماعی است و سال ۱۴۰۱ به مبلغ تقریبی ۲۱۲ میلیارد ریال به بیمه شدگان پرداخت شده است.

مدیر درمان استان زنجان ادامه داد: پرداخت هزینه درمان در بخش خسارت متفرقه به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در این استان سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۴۰ درصدی داشت.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگان در بسیاری موارد در زمینه دریافت خدمات درمانی و تشخیصی با هزینه‌های بالایی مواجه می‌شوند که در این شرایط سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از جامعه هدف بخشی از هزینه را به ازای ارائه فاکتور و صورتحساب رسمی و پس از تایید کمیته استانی، به آنان پرداخت می‌کند.

جراحی گفت: رویکرد سازمان تامین اجتماعی تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به جامعه هدف است و از این رو علاوه بر خدمت‌رسانی در مراکز درمانی ملکی در استان‌ها آمادگی برای امضای قرارداد خرید خدمت با تمامی مراکز درمانی و تشخیصی خصوصی، دولتی و وابسته فراهم شده است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی زنجان علاوه بر خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان در ۲ بیمارستان و پنج درمانگاه ملکی، در معاونت خرید راهبردی با ۵۹۹ مرکز درمانی و تشخیصی در این استان قرارداد خرید خدمات دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.