سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مانور آمادگی شرایط اضطراری در خط یک مترو شیراز

سخنگوی شهرداری شیراز از برگزاری مانور آمادگی دستگاه‌های اجرایی در خط یک مترو برای مواجهه با شرایط اضطراری خبر داد.

رضا جاویدی در خصوص برگزاری این مانور گفت: مانور مذکور رأس ساعت ۲۲:۲۰ روز دوشنبه اول مرداد و پس از اتمام زمان خدمات دهی مترو به شهروندان در خط یک برگزار می‌شود و ایستگاه‌های مترو رازی و غدیر واقع در بلوار شهید مدرس محل اجرای مانور خواهند بود و حرکت از ایستگاه احسان به سمت ایستگاه رازی طراحی و برنامه ریزی شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: در این مانور تمرین عملیات واکنش در شرایط اضطراری از جمله نحوه نجات و حمل مصدوم از داخل تونل به محل ایمن و سطح خیابان، چگونگی اطفاء حریق قطار داخل تونل، شناخت و بررسی تمامی جوانب و تجهیزات جهت مقابله با شرایط اضطراری انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه در برگزاری این مانور، ماشین‌ها و دستگاه‌های امدادی همچون آتش نشانی و آمبولانس در محدوده مانور و ایستگاه‌های ذکر شده حضور خواهند داشت از شهروندان عزیز درخواست کرد که درصورت مشاهده عوامل اجرایی و امدادی مانور، به این موضوع واقف باشند که حضور نیرو‌های امدادی و تجهیزات آنان بخشی از برنامه طراحی شده جهت اجرای مانور است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

جاویدی اضافه کرد: این مانور با هدف برقراری تعامل و ایجاد هماهنگی بهتر بین اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس، معاونت امور عمرانی فرمانداری شهرستان شیراز، فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز، پلیس راهور مرکز استان، اورژانس شیراز، جمعیت هلال احمر شهرستان و شهرداری شیراز در زمان ایجاد شرایط اضطراری در مترو و در راستای افزایش کیفیت مدیریت بحران شهری برگزار می‌شود که ارتقای سطح آموزشی، افزایش سرعت عمل، دقت نظر، آگاهی و مهارت کارکنان دستگاه‌های خدمات‌رسان را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه مانور‌ها در راستای تحقق ردیف ۹ از پروژه‌های پانزده‌گانه مد نظر کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شیراز، برگزار خواهد شد، افزود: امسال برگزاری ۳ مانور درون و برون سازمانی با همکاری سازمان‌های تابعه شهرداری، نیرو‌های امدادی و ... در سال جاری برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که در این مانور حوزه‌های مختلف شهرداری نظیر معاونت‌های محیط زیست و خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، سازمان‌های حمل و نقل ریلی، آتش نشانی و خدمات ایمنی، حمل و نقل مسافر، مدیریت پسماند و همچنین ادارات کل حراست، بازرسی و ارتباطات و امور بین الملل فعالیت خواهند داشت که البته نظارت عالیه فرآیند اجرایی بر عهده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.