سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادارات مولد‌های برق خود را از ساعت ۱۰ وارد مدار کنند

مدیرکل هوشمندسازی توانیر گفت: ادارات به منظور تحقق کاهش مصرف برق حتما وسایل سرمایشی را قبل از خاتمه ساعت کار خاموش کنند.

حامد احمدی مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر در خبر ۱۳ گفت: در حال حاضر شرایط دمایی کشور و پایداری گرما موجب شده که صنعت برق شرایط ویژه را تجربه کند و شبکه‌های برق در شرایط خاصی تامین برق را انجام دهند.

او افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت، مقرر شده که ادارات و نهاد‌های عمومی و دولتی در ساعات اداری ۳۰ درصد و پس از پایان ساعت کار ادارات در ساعت ۱۳، ۶۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به مصرف خودشان در سال ۱۴۰۰ کاهش دهند. در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار اداره و سازمان توسط کنتور‌های هوشمند به صورت ۱۵ دقیقه یکبار در شرکت‌های توزیع و شرکت توانیر رصد می‌شوند و مصرف آنها کنترل می‌شوند. کنترل‌های هوشمند تنظیم شده اند اگر اداره‌ای به کاهش مصرف اقدام نکند، کنتور‌های هوشمند به قطع بار اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: دیروز نیز مصوب شد اداراتی که برق آنها به طور کامل قطع شود، برای اتصال مجدد برق نیاز به تعهد است. از مسئولان ادارات تقاضا داریم نکات ساده مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند تا خدمت رسانی به مردم دچار مشکل نشود. حتما وسایل سرمایشی را قبل از خاتمه کار خاموش کنند و مولد‌ها را از ساعت ۱۰ وارد مدار کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.