سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۷ آزمایشگاه کیفیت آب در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حفظ سلامت آب شرب هم استانی‌ها تعداد ۱۷ آزمایشگاه کیفیت آب در این سیستان و بلوچستان به طور مداوم فعالیت دارند.

 علیرضا قاسمی گفت:  برای آنکه آب قابلیت شرب داشته باشد باید ویژگی‌های آن با استاندارد‌های ملی فیزیکی و شیمیایی (۱۰۵۳) و همچنین میکروبی (۱۰۱۱) مقایسه شود تا بتوان از سلامت و بی خطری آن برای مصرف کنندگان اطمینان حاصل کرد، لذا آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های کنترل کیفیت و بهداشت آب شرب به شمار می‌روند.
 
 وی ادامه داد: آزمایشگاه‌های آب از بخش‌های مختلف تشکیل شده است که شامل آزمایشگاه‌های باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی و شیمیایی معمول، ریزآلاینده آلی، ریزآلاینده معدنی و پرتوزا‌ها هستند و وظیفه مهم شناسایی و تعیین مقدار عامل‌های فیزیکی، شیمیایی و باکتریولوژی آب از طریق این آزمایشگاه‌های آب انجام می‌شود.

 قاسمی گفت: تا پیش از سال ۱۳۷۱ در بدو تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب تنها دو واحد آزمایشگاه برای سیستان و بلوچستان وجود داشت، اما هم اکنون در این شرکت ۱۷ آزمایشگاه آب در بخش‌های مختلف وظیفه کنترل کیفیت و بهداشت آب را بر عهده دارند و تعداد ۲۰ نفر کارشناس رشته‌های میکروبیولوژی، بیولوژی و شیمی تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این تعداد آزمایشگاه مشغول خدمت رسانی به هم استانی‌ها هستند.
 
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: طی سال‌های اخیر توجه ویژه ایی به انجام آزمون‌ها بر اساس استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت آزمایشگاه‌ها (ایزو ۱۷۰۲۵) شده و نتایج آزمون‌های انجام شده در این آزمایشگاه‌ها از دقت و صحت بسیار خوبی برخوردار می‌باشد.
 
 قاسمی یاد آور شد: در حال حاضر آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب استان در بخش‌های باکتریولوژی، فیزیکی، شیمیایی و بیولوژی اصول استاندارد ۱۷۰۲۵ را پیاده سازی کرده است.

 

برچسب ها: آبفا ، آب شرب سالم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.