سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مادران باردار در ساعت اوج گرما از منزل خارج نشوند

گرمای شدید فصل تابستان و تشنگی مفرط می‌تواند به مادر و جنین آسیب‌های جدی وارد کند.

 لیلا عرب نژاد رئیس اداره مامائی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در فصل تابستان با توجه به گرمای شدید هوا و تعریق زیاد در مادران باردار پیشگیری از کم آب شدن بدن از ضروریات است.
وی افزود: کم آبی و تشنگی مفرط مادر باردار می‌تواند عوارضی، چون نقص لوله عصبی برای جنین، کاهش مایع آمنیوتیک و احتمال شروع درد‌های زایمانی و زایمان زودرس را در پی داشته باشد.
 وی به مادران باردار توصیه کرد: در ساعات اوج گرما از منزل خارج نشوند و در صورت ضرورت در ساعات اولیه صبح که دمای هوا کمتر است به امورات خارج از منزل بپردازند.
خانم عرب نژاد در خصوص علائم خطر گرمازدگی گفت: بالا رفتن ضربان قلب، سرگیجه و حالت تهوع از علائم گرمازدگی است که در این صورت باید فورا در سایه نشسته و نوشیدنی خنک مصرف شود و مادر منتظر بماند تا دمای بدنش کاهش یابد.
وی ادامه داد: مادر باردار در هنگام خروج از منزل، بطری نوشیدنی آب خنک به همراه داشته‌باشند و هر چند دقیقه مقداری از آن بنوشند تا بدن دچار کم آبی نشود.
 وی تاکید کرد: مادران باردار در این فصل لباس خنک بپوشند، مایعات کافی بنوشند و مایعات کافئین دار را در رژیم غذایی کاهش دهند. 
وی افزود: در روز‌های گرم تابستان استفاده از میوه، سبزیجات مثل هندوانه، خیار، ماست و نعناع، شیر و آب میوه طبیعی توصیه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.