سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفتار مشکوک فدراسیون فوتبال در قبال سقف قرارداد 

فدراسیون فوتبال روز گذشته ۲ قانون نقل و انتقالاتی را دستخوش تغییر کرد.

فدراسیون فوتبال به رهبری مهدی تاج روز گذشته ۲ قانون نقل و انتقالاتی را دستخوش تغییر کرد و از این پس تیم‌ها فقط با بازیکنان بالای ۳۵ سال مجاز به قرارداد ۱ ساله هستند. در حالی که پیش از این باشگاه‌ها با بازیکنان بالای ۳۰ سال باید قرارداد یکساله می‌بستند.

همچنین سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌های به ۵+۱ افزایش نیافت و این مشروط به جذب یک بازیکن آسیایی است.

امروز در فضای مجازی صحبت برداشتن سقف قرارداد و یا افزایش آن پیچیده است و فدراسیون فوتبال قصد دارد شرایطی را فراهم کند که برای تیم‌های لیگ برتری در رقابت با دیگر تیم‌های آسیایی در لیگ نخبگان و همچنین در برقراری تعادل در باشگاه‌های داخلی عدالت برقرار شود.

اعلام و اجرای سقف بودجه باشگاه‌ها آن هم درست زمانی که تیم‌ها بازیکنان خود را جذب کرده اند شائبه برانگیز است. برخی تیم‌ها با ارقام بالا برای رضایتنامه و قرارداد با بازیکنان اقدام کردند و شاید سقف خود را هم پر کردند و برخی تیم‌ها ملزم به سقف بودند و بازیکنانی را از دست دادند و تیم‌های دیگر با ارقام بالا بازیکنان کلیدی لیگ برتر را به خدمت گرفتند.

جای دور نرویم ۳ بازیکن پرسپولیس مثل بیرانوند، ترابی و اسماعیلی فر به دلیل سقف بودجه نقل و انتقالاتی پرسپولیس با رقمی بالاتر به تیم تراکتور رفتند. همچنین بازیکنان پدیده‌ای مثل آقایی پور و لیموچی و سامان فلاح با ارقام بالا جذب تیم‌های دیگر شدند و هزار اما و اگر دیگر نقل و انتقالاتی که مسبب آن سقف بودجه نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها بود.

بازار نقل و انتقالات داغی خود را پشت سر گذاشته و بازیکنان قرارداد‌های خود را بسته اند و برخی سود بردند و برخی دیگرمتضرر شدند و پر واضح است که فدراسیون از فرو ریختن این سقف در برخی باشگاه‌ها اطمینان دارد و برای دوری از چالش شکایت و محرومیت و ... حالا قصد دارد صورت مسئله را پاک کند و به نوعی از دعوا‌های سقفی فرار کند.

فدراسیون فوتبال هنوز این قانون را اعلام نکرده است، اما در صورتی که این موضوع ابلاغ شود آیا در حق برخی تیم‌ها اجحاف نشده است؟ آیا شائبه حمایت فدراسیون فوتبال از برخی باشگاه‌های متمول پیش نمی‌آید؟ ضرر و زیان تیم‌ها را چه کسی پرداخت خواهد کرد؟

اگر از ابتدا سقف وجود نداشت یا رقم آن بیشتر از رقم فعلی بود شاید خیلی از جابجایی‌ها شکل نمی‌گرفت. فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال باید قانون مدار باشد و در صورت افزایش سقف نقل و انتقالاتی باید منتظر دعوای جدیدی در فضای فوتبال بود.

به راستی آیا فیفا با گذاشتن این سقف و افزایش بیگاه آن موافق است؟ در بخش اول شاید به دلیل فیرپلی مالی فیفا با بخش خرید‌های کنترل شده موافق باشد، اما وضع قانون و تغییر بی موقع آن که باعث ضرر برخی باشگاه‌ها می‌شود هم مورد پسند فیفا هست؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۳۹ ۳۱ تير ۱۴۰۳
با این قوانین من درآوردی پارسال چه بلای که سر سپاهان نیاوردند که تیم سوگلی قهرمان بشه
ناشناس
۱۵:۳۷ ۳۱ تير ۱۴۰۳
بیخودی شانتاژ خبری نکنید و رنگی برخورد نکنید