سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۸ هزار پارکینگ در تهران ساخته می‌شود/ قیمت پارک خودرو در تهران مشخص شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: حدود ۹۸ هزار فضای عمومی پارکینگ نیاز داریم که تا سال ۱۴۰۸ ساخته خواهد شد.

شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: با بررسی‌هایی که انجام دادیم با توجه به نیاز خودرو‌ها و مکان‌یابی‌هایی که انجام خواهد شد حدود ۹۸ هزار فضای عمومی پارکینگ نیاز داریم که از این ۹۸ هزار فضای پارکینگ می‌توانیم به سه قسمت تقسیم کنیم که یکی از آنها پارکینگ‌های عمومی است که شهرداری تهران در طول سال‌های آینده خواهد ساخت، دیگری پارکینگ‌های مکانیزه یا پارکینگ‌هایی هستند که به صورت آسانسوری هستند و سوم فضای پارکینگی است که مجتمع‌های تجاری باید بسازند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران افزود: افقی که برای طرح جامع پارکینگ تهران در نظر گرفته شده است سال ۱۴۰۸ است. چرا که تا آن زمان انتظار داریم چهار خط مترو تهران ۸،۹، ۱۰ و ۱۱ ساخته بشوند.

وی گفت: حدود ۲۵ درصد از پارکینگ‌هایی که ساخته خواهد شد برای پارکینگ‌های عمومی است که شهرداری تهران خواهد ساخت و حدود ۴۰ درصد از آنها مربوط به پارکینگ‌هایی است که توسط مجتمع تجاری ساخته خواهند شد همچنین ۳۵ درصد از آنها هم در پارکینگ‌های مکانیزه خواهند بود.

افندی‌زاده در مورد بودجه ساخت این پارکینگ‌ها گفت: در برنامه‌ای که در پیش گرفتیم ۲۵ درصد از این پارکینگ‌ها باید از بودجه‌های شهرداری تهران ساخته شوند، اما حدود ۷۵ درصد از آنها باید با مشارکت بخش خصوصی انجام شود در کنار اینها هم حدود ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: در پارک‌های حاشیه‌ای ساماندهی صورت خواهد گرفت یعنی مکان پارکینگ مشخص می‌شود و مورد خط کشی و تابلو گذاری قرار می‌گیرد و بر اساس نیاز‌هایی که وجود دارد زمانبندی می‌شود و این اتفاقات توسط یک نرم‌افزار یا برنامه کاربردی صورت خواهد گرفت و مردم می‌توانند جای پارک خودشان را رزرو کنند و در آن مکان پارک کنند.

قیمت پارک خودرو در تهران مشخص شد

وی در مورد هزینه این پارکینگ‌ها گفت: هم‌اکنون طبق مصوبه شورای شهر تهران، قیمت‌های پارکینگ‌ها قیمت‌های پایینی است و قیمت آن معمولا یک سوم قیمت پارکینگ مجتمع‌های تجاری است، اما سیستم باید به گونه‌ای باشد که بعد از گذشت مدت زمان زیادی از پارک کردن، قیمت پارکینگ بالا برود.

اخذ پول برای پارک خودرو در تهران غیرقانونی است

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به اعلام اینکه اخذ پول برای پارک خودرو در تهران غیرقانونی است، گفت: هیچ کدام از افرادی که کنار خیابان برای پارک خودرو پول اخذ می‌کنند، بدون مجوز شهرداری فعالیت می‌کنند. 

افندی زاده افزود: در صورت ایجاد شدن این سامانه جلوی تخلفات رانندگی گرفته می‌شود چرا که این سامانه با پلیس هماهنگ می‌شود و اگر کسی دوبله پارک کند می‌تواند جرایمی را به دنبال داشته باشد.

در تمام دنیا برای پارک خودرو کنار خیابان ۵۰ هزار تومان پول می‌گیرند!

سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در این باره گفت: همانطوری که در بعضی از کشور‌های اروپایی برای پارک خودرو کنار خیابان ۵۰ هزار تومان پول می‌گیرند، شهروندان نیز باید بیشتر از حمل و نقل عمومی به جای استفاده و تردد داخل شهری با خودرو شخصی بپردازند، این سیستم در دنیا به گونه‌ای که استفاده از خودرو شخصی برای تردد در شهر صرفه اقتصادی نداشته است. 

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز این سیاست در شهر تهران وجود ندارد، ادامه داد: ما بیشتر به رفاه مردم فکر می‌کنیم و در این زمینه فضای پارکینکی در سطح شهر چه مجتمع ساختمانی پارکینگ و چه فضای پارک حاشیه‌ای ایجاد می‌کنیم.

برچسب ها: جای پارک ، پارکینگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.