سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ونس در اولین گردهمایی مشترک با ترامپ به معاون بایدن حمله کرد

سناتور جمهوریخواه از اولین گردهمایی مشترک خود با رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقاد شدید از کامالا هریس استفاده کرد.

جی‌دی‌ونس سناتور جمهوریخواه از اولین گردهمایی مشترک خود با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای انتقاد شدید از کامالا هریس معاون جو بایدن استفاده کرد.

 تارنمای هیل نوشت: ونس و ترامپ روز گذشته (شنبه) برای اولین بار درکارزار انتخاباتی حزب جمهوریخواه در ایالت میشگان شرکت کردند و معاون ترامپ فرصت را برای انتقاد از هریس از دست نداد.

ونس در جمع هوادارانش گفت، این که ترامپ از او خواسته به عنوان معاونش، وی در مبارزات انتخاباتی همراهی کند خوشایند است، اما خبر بدی وجود دارد و آن این که کاملا هریس از من خوشش نمی‌آید.

سناتور جمهوریخواه از ایالت اوهایو افزود: کامالا هریس گفته من به این کشور وفادار نیستم. اما من در نیروی دریایی آمریکا خدمت کردم و کسب و کار خودم را ساختم. تو به جز وصول چک چه کار کردی؟

چند روز بعد از انتخاب ونس از سوی ترامپ، هریس در جمع حامیانش در ایالت کارولینای شمالی گفت درباره ونس همه چیز گفته نشده است.

هریس گفت کاملا آشکار است که وی (ونس) درباره «پروژه ۲۰۲۵» و طرح ۹۰۰ صفحه‌ای آنها برای دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ چیزی نگفت. او درباره این پروژه حرفی نزد، زیرا برنامه‌های آنها تندروانه است و تفرقه ایجاد می‌کنند.

پروژه ۲۰۲۵ مجموعه‌ای از پیشنهاد‌های سیاست‌های محافظه کارانه و جناح راست اندیشکده بنیاد هریتج برای دگرگون کردن حکومت فدرال و تثبیت قدرت اجرایی در صورت پیروزی نامزد جمهوری‌خواه، احتمالاً دونالد ترامپ، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

در گردهمایی حزب جمهوریخواه در میشگان، ترامپ نیز مانند ونس به شدت به هریس حمله کرد و او را با الفاظی همچون «دیوانه» و «احمق» توصیف کرد.

ترامپ از رقابت درمقابل گرچمن وایمر فرماندار دموکرات ایالت میشگان که نام او به عنوان نامزد احتمالی جایگزین بایدن مطرح است ابراز تمایل کرد هر چند که وایتمر این ایده را رد کرده است.

به رغم درخواست برخی از دموکرات‌ها از بایدن برای کناره گیری از شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴، وی همچنان اصرار دارد که به این روند ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در گردهمایی میشگان به حادثه سوء قصد به جان خود اشاره کرد و گفت: اعضای حزب دموکرات به طور مداوم می‌گویند که من تهدیدی برای دموکراسی هستم، اما همین هفته گذشته من به خاطر دموکراسی یک گلوله دریافت کردم و امیدوارم مجبور نباشم دوباره آن را تجربه کنم، زیرا خیلی وحشتناک بود.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت بحرانی هجوم مهاجران غیرقانونی به آمریکا در دوره ریاست جمهوری بایدن، به هواداران خود قول داد که پس از پیروزی در انتخابات از هجوم مهاجران غیرقانونی به مرز‌های آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

دو نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری خود دست و پنجه نرم می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.