سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار تفتان مطرح کرد؛

فضای مجازی یکی از دلایل کاهش استقبال از کتابخانه‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان با فرماندار شهرستان تفتان دیدار کرد.

علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان در  دیدار با مدیرکل کتابخانه های استان مشکلات و کمبود‌های کتابخانه شهرستان تفتان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به نقش کتابداران در تقویت فرهنگ کتابخوانی و تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به مطالعه کتاب، کتابخانه‌ها را یکی از مراکز مهم فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه مرکزایجاد انگیزه است و جوانان تحصیل کرده و یا در حال تحصیل برای سپری کردن اوقات فراغت، مطالعه خارج از درس و بهره‌گیری آموزشی از منابع و کتاب‌های موجود به آن مراجعه می‌کنند و این فرصت بسیار مهم است.

وی فضای مجازی را یکی از دلایل کاهش استقبال از کتابخانه‌ها ذکر کرد و افزود: امروزه افراد با جستجو در اینترنت و فضای مجازی برای پرسش‌های خود پاسخی خواهند یافت، اما در کشوری با سابقه غنی از فرهنگ و تمدن و وجود دانشمندان و نخبگانی بسیارزیاد در عرصه‌های مختلف، استقبال از کتاب باید با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها رو به افزایش برود.

وی اظهار کرد: ترویج و توسعه کتابخوانی در سطح جامعه از اهمیت بالایی برخودار بوده و بر این اساس ضرورت دارد همه مسئولین در راستای ترویج مطالعه مفید از هیچ کوششی دریغ ننمایند.

در ادامه این دیدار مهدی جهانتاب مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های فرماندار در خصوص پیگیری‌های متعدد در خصوص وضعیت تنها کتابخانه عمومی شهرستان، به اهم برنامه‌های اجرائی در طول سال اشاره و بیان کرد: امسال در تعطیلات تابستانی در این نهاد فرهنگی نیاز است با برنامه‌های متنوع جوانان و نوجوانان را به کتابخوانی سوق دهیم.

وی تاکید کرد: افزایش سرانه مطالعه، نسبت به اجرای برنامه‌ها و پویش مطالعه در کتابخانه شهید رجایی تفتان باید افزایش یابد.

وی گفت: شما به مثابه مبارزان هستید که بدون اسلحه در شکل‌دهی به هویت فرهنگی جامعه خود نقش آفرین می‌کنید و هرچقدر خوراک فرهنگی درست را نشر دهید مردمان آن مرز و بوم بهتر می‌توانند زندگی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.