سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا امروز؛

۵۰ درصد مالیات خودرو‌های لوکس اخذ شده است

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۵۰ درصد از میزان دو همت مالیاتی که برای خودروهای لوکس مطالبه شده تا به امروز اخذ شده است.

جهانگیر رحیمی مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه «رادیو اقتصاد» درباره اخذ مالیات گفت: در سال ۱۴۰۰ قانون ماده ۶ از منابع عمومی دولت یک ردیف را به اخذ مالیات از خودروهای لوکس اختصاص داد تا از این طریق بخشی از منابع عمومی تامین شود که البته عدد چندان زیادی نبود.

او بیان کرد: سازمان امور مالیاتی بابت خودروهایی که تحت تملک اشخاص بود دو همت مالیات مطالبه کرد که از آن محل نزدیک به پنجاه درصد آن تاکنون وصول شده است.

رحیمی بیان کرد: در حال حاضر این منابع در مسیر دریافت و وصول است و در سال ۱۴۰۲ هفت همت و امسال رقم ۶/۵ همت برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هر سال نسبت به مطالبه این مالیات از افراد اقدام می‌شود گفت: سازمان امور مالیاتی کشور هر سال با استفاده از اطلاعات فراجا و ارزش‌گذاری‌هایی که هر سال از دی ماه انجام می‌شود این اقدامات را در دستور کار خود قرار داده است‌.

رحیمی بیان کرد: از سال ۱۴۰۱ اگر خودرو بالای یک میلیارد تومان بود، در سال ۱۴۰۲ اگر خودرو بالای ۳ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۳ بالای ۳/۵ میلیارد تومان بود باید یک درصد از ارزش خودرو را مالیات پرداخت کنند.

وی بیان کرد: خودروهایی که از طرف فراجا اعلام می‌شود که مالک آن چه کسی بوده است مشمول مالیات می‌شود و مالیات آن مطالبه می‌شود.

او اظهار کرد: رقم هفت همت که از طریق مالیات خودروهای لوکس  اخذ شده رقم بالایی نیست و باید درباره آن بحث های اختصاصی صورت بگیرد اما این ارقام می تواند  پایه های اقتصادی جدیدی  برای هدایت  سرمایه های بخش تولید و مولد کشور باشد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.