سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت گندم در مرودشت؛ قطب تولید خوشه‌های طلایی به ایستگاه آخر رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اتمام کار برداشت گندم از سطح ۵۰ هزار هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

منصور امیریان گفت: بیش از ۲۰۴ هزار تن گندم در شهرستان مرودشت تولید و تحویل ۲۳ مرکز خرید و شرکت‌های بذری گردید.

او با اشاره به اینکه ۵۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان تحت کشت محصول راهبردی و استراتژیک گندم، به مرحله برداشت رسیده است، گفت: ۴۷ هزار هکتار از اراضی به صورت آبی و ۳ هزار هکتار دیم، کشت گردیده است و ارقام مورد استفاده شامل آفتاب، قابوس و کریم در مزارع دیم و سیروان، چمران ۲، برات، تیرگان، طلایی و... در مزارع آبی است.

امیریان با اشاره به اینکه عملیات برداشت با استفاده از ۴۰۰ کمباین در شهرستان انجام شده که قبل از برداشت، هماهنگی‌های لازم جهت معاینه فنی و تامین سوخت آنها صورت گرفته است افزود: این شهرستان با تولید بیش از ۲۰ درصد گندم تولیدی استان، مقام اول را در تولید گندم در سطح استان فارس داراست. 

امیریان در پایان خاطر نشان کرد: بارندگی‌های مناسب در فصل بهار و رها سازی آب سد درودزن جهت آبیاری مزارع گندم زیر پوشش شبکه آبیاری سد و رعایت اصول به‌زراعی شامل رعایت تاریخ و تراکم کشت در کنار تغذیه و کوددهی اصولی به مزارع، مبارزه با علف‌های هرز و نیز مدیریت آفات و امراض را در افزایش عملکرد مزارع آبی شهرستان، تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: اگر کشاورزان به سمت مدیریت علمی مزارع سوق داده شوند، شاهد افزایش چشمگیر تولید خواهیم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.