سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح سامانه روشنایی زیر گذر زند شیراز با افزایش ایمنی

مدیر امور یک شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با مشارکت شهرداری منطقه ۸ طرح تعویض کلیه چراغ‌های زیر گذر زند در اواخر سال گذشته کلید خورد و در سال جاری این طرح به بهره برداری رسید.

غلامرضا ذنوبی با تشریح اقدامات انجام شده برای تعویض چراغ‌ها و سامانه روشنایی زیر گذر زند شیراز گفت: زیر گذر زندیه شیراز به عنوان یکی از بزرگترین زیر گذر‌های کشور از سامانه روشنایی مناسبی برخوردار است، این زیر گذر در سال ۷۸ به عنوان طولانی‌ترین زیر گذر شهری کشور با ۸۵۰ متر طول، ۶ متر ارتفاع و ۱۵ متر عرض احداث شد و از همان زمان تامین روشنایی زیر گذر به یکی از اولویت‌های اصلی شرکت توزیع نیروی برق شیراز تبدیل و همواره مورد رصد و پایش کارشناسان این شرکت قرار دارد.

مدیر امور یک شرکت توزیع نیروی برق شیراز در ادامه گفت: چراغ‌های این زیر گذر به خاطر گرمای زیاد، آلودگی دود ناشی از اگزوز‌ها و بسته بودن فضا همواره در معرض آسیب قرار داشتند، چراغ‌های ٤٠٠ و ٢٥٠ وات در این زیر گذر در فرآیند‌های مختلف پاکسازی و تعویض می‌شدند، البته این چراغ‌ها توان زیادی از برق شبکه را مصرف می‌کردند، کابل‌های موجود نیز در معرض گرما قرار داشتند و همیشه آسیب استهلاک زودرس و پوسیدگی آن‌ها را تهدید می‌کرد.

ذنوبی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق شیراز در قالب یک کار تیمی رسیدگی فوری و ساماندهی فرایند روشنایی این زیر گذر را در برنامه قرار داد افزود: با مشارکت شهرداری منطقه ۸ طرح تعویض کلیه چراغ‌های زیر گذر زند در اواخر سال گذشته کلید خورد و در سال جاری این طرح به بهره برداری رسید. در این راستا تماماً از چراغ‌های نسل جدید SMD استفاده شده که علاوه بر تأمین بهینه روشنایی زیرگذر بصورت برنامه ریزی شده و متناسب با ساعت شبانه روز، سالانه بالغ بر ١ میلیون کیلووات ساعت نیز صرفه جویی الکتریکی خواهد داشت. مهندس ذنوبی افزود نصب ٣٦٤ دستگاه چراغ، حدود ٤٥٥٠ متر کابلکشی با ٣٦٠٠ نفر- ساعت کار در شب، از اهم اقدامات بوده که هزینه‌ای بالغ بر ٤٩ میلیارد ریال داشته است. اجرای این طرح نه تنها موجب افزایش ایمنی زیر گذر زند شده است به زیبایی بصری زیر گذر و مسیر عبور خودرو‌ها نیز افزوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.