سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید شیشه جام بدون واسطه با گواهی سپرده بورس کالا

مدیر بازار‌های مالی بورس کالا گفت: معاملات شیشه جام در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا به شکل ناپیوسته انجام می‌شود و معاملات ثانویه ندارد.

جواد فلاح مدیر بازار‌های مالی بورس کالای ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: معاملات شیشه جام در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا به شکل ناپیوسته انجام می‌شود و معاملات ثانویه ندارد و یک روز معاملاتی در هفته، نماد‌های معاملاتی آن قابل معامله می‌باشند. عرضه کنندگان شیشه جام در بورس کالا تولیدکنندگان این کالا هستند و مصرف‌کنندگان هم عمدتا صنایع تبدیلی حوزه شیشه محسوب می‌شوند و اقدام به خرید گواهی شیشه در قالب گواهی سپرده بدون واسطه می‌کنند.

او افزود: قیمت در بورس بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا کشف می‌شود و محدوده نوسان قیمت گواهی سپرده شیشه جام مثبت و منفی ۱۰ درصد است.

این مقام مسئول در نهایت اظهار کرد: در سال نخست معاملات شیشه در بورس کالا، قیمت‌ها به سبب شرایط رقابتی بود، ولی از سال گذشته باتوجه به تغییرات بازار‌های جهانی و داخلـی، افزایش تولید و کاهش تقاضا تقریبا هیچگونه افزایش قیمتی وجود نداشت و امسال هم تاکنون افزایش قیمتی درحوزه گواهی سپرده شیشه در بورس کالا وجود نداشته است.

گفتنی است، شیشه‌های خارج از ابعاد استاندارد را شیشه جام می‌گویند.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.