سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پل طبیعت در خرم‌آباد احداث می‌شود

شهردار خرم‌آباد با اشاره به احداث پارک ۶۰ هکتاری در ورودی شرقی شهر خرم‌آباد، گفت: ایجاد پل طبیعت نیز در قالب این پارک در نظر گرفته شده است.

داریوش بارانی بیرانوند با اشاره به احداث یک پارک به مساحت ۶۰ هکتار در ورودی شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: عملیات زیرساختی این پارک اخیراً آغاز شده است.

وی عنوان کرد: این پارک در راستای عملیاتی‌شدن چند هدف اساسی آغاز شده است.

سرانه فضای سبز خرم‌آباد زیر ۴ متر است

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه ورودی‌های شهر خرم‌آباد نیازمند توجه ویژه و بهسازی هستند، افزود: همچنین سرانه فضای سبز شهر خرم‌آباد اندک است، این در حالی است که شهر خرم‌آباد درگذشته یک باغ شهر واقعی بوده است، ۴۰۰ هکتار مساحت و هزار و ۴۰۰ هکتار باغ در این شهر وجود داشته است.

بارانی بیرانوند، ادامه داد: در حال حاضر سرانه فضای سبز اجتماعی شهر خرم‌آباد زیر چهار مترمربع به‌ازای هر نفر است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه شهر خرم‌آباد در شرق و احداث واحدهای مسکن مهر، فرصت‌های جدیدی برای احداث زیرساخت‌های گردشگری ایجاد کرده است، گفت: در این راستا این پارک ۶۰ هکتاری، یک پارک خاص است و می‌تواند یک پارک منحصربه‌فرد باشد.

شهردار خرم‌آباد، تصریح کرد: احداث این پارک در بهبود فضای سبز شهر خرم‌آباد تحول ایجاد کند.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه «پل طبیعت» که قرار است عملیات اجرایی آن آغاز شود در قالب همین پارک ۶۰ هکتاری دیده شده است، ادامه داد: این «پل طبیعت» یک پل تفرجگاهی پیاده و شبیه پل طبیعت تهران خواهد بود.

وی عنوان کرد: این «پل طبیعت» پارک «کاسیت» را تپه‌های زیر مسکن مهر متصل می‌کند.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه فضاهایی که برای این پارک ۶۰ هکتاری در نظر گرفته شده شامل نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، فضاهای خدماتی، آلاچیق و… هستند، گفت: احداث این پارک می‌تواند در تحول فضای سبز شهر خرم‌آباد مؤثر باشد.

جزئیات احداث پارک ۶۰ هکتاری در شرق خرم‌آباد

فرشید فلاح نژاد معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد نیز اظهار داشت: توپوگرافی منطقه احداث این پارک مانند پارک‌های دیگر مسطح نیست، در این راستا باید حتماً شیب بندی، جاده‌سازی و… انجام داد و قطعاً هزینه بر و زمان بر خواهد بود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ماشین‌آلات لازم در محل احداث این پارک مستقر بوده و در حال فعالیت هستند، برنامه داریم که تعداد این ماشین‌آلات را افزایش دهیم

معاون عمرانی شهرداری خرم‌آباد برای اجرای پروژه نیز هفت میلیارد تومان روی سامانه قرار داده‌ایم، ادامه داد: در این راستا پیمانکار برای لکه‌گیری، احداث سرویس بهداشتی، راه‌های دسترسی، ساخت آلاچیق، جدول‌گذاری و… آن را انجام خواهد داد.

فلاح نژاد با بیان اینکه پروژه آبرسانی این پارک ۶۰ هکتاری نیز در دستور کار است، بیان داشت: چاه حفر شده و الان کار لوله‌گذاری آن در دستور کار است که با مشخص‌شدن پیمانکار این بخش نیز عملیاتی خواهد شد.

وی، بیان داشت: برنامه‌ریزی ما این است که تا ابتدای فصل پاییز هم کاشت فضای سبز و چمن آن انجام شود و هم درخت‌کاری آن.

منبع: مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.