سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ساعت کاری ادارات لرستان از فردا یکشنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: ادارات و بانک‌های این استان، از فردا یکشنبه یک ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

مهدی پازوکی، اظهار داشت: در پی استمرار گرمای کم‌سابقه هوا در هفته جاری و بنا به دستور استاندار، بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان لرستان، ساعت کاری ادارات و بانک‌های استان روزهای یکشنبه تا جمعه هفته جاری، به مدت دو هفته یک ساعت کمتر خواهند بود.

وی گفت: این تصمیم بنا بر ضرورت مدیریت مصرف برق و باهدف کمک به پایداری برق خانگی و همچنین تأمین برق بخش تولید، صنعت و کشاورزی اتخاذ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان، ادامه داد: تمام ادارات، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای و سازمان‌های دولتی مشمول این مصوبه هستند.

پازوکی، افزود: این مصوبه شامل دستگاه‌های خدمات‌رسان، نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای دارای نوبت‌کاری شیفت‌گردان شعب منتخب بانک‌های عامل استان مراکز و بخش‌های درمانی بیمارستان‌ها مشمول این مصوبه نمی‌شوند و فعالیت واحدهای مذکور به روال عادی است.

وی گفت: روشن و خاموش‌کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت بعد از ورود و یک ساعت قبل از خروج مورد تأکید است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به دیگر مصوبات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات استان، گفت: مقرر شد از طرف اداره کل صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان به مدیران صنایع اعلام شود تا نسبت به رعایت برنامه‌های ابلاغی جهت مدیریت بار اقدام و تعمیرات موردنیاز در دو هفته آتی صورت پذیرد.

پازوکی با اشاره به اینکه از سوی اداره صمت مقرر شد به اتحادیه‌های صنوف مختلف ابلاغ شود تا واحدهای تجاری استان نسبت به مدیریت مصرف برق مشارکت عمومی داشته باشند، گفت: از طریق صداوسیما و رسانه‌های عمومی نیز رعایت الگوی مصرف مشترکین خانگی توصیه و فرهنگ‌سازی انجام خواهد گرفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.