سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ هزار و ۳۰۰ مددجوی ضایعه نخاعی در گلستان مستمری دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ مددجوی ضایعه نخاعی در استان مستمری دریافت می‌کنند.

علیرضا طاهری‌زاده با بیان اینکه تامین مسکن و اشتغال مددجویان اولویت اصلی این نهاد است، گفت: در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در گلستان ساخته شد.

او افزود:  پارسال حدود هزار واحد مسکونی برای مددجویان گلستانی ساخته شد و در هفته بهزیستی امسال نیز ۱۶۶ واحد مسکونی به صورت متمرکز تحویل مددجویان گلستانی خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به مددجویانی که در کوتاه‌مدت شرایط خانه‌دار شدن ندارند در قالب ودیعه مسکن کمک بلاعوض و تسهیلات می‌کند که در همین راستا پارسال ۵۵۰ میلیارد ریال در قالب ودیعه مسکن به متقاضیان گلستانی پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه یکی از اقدامات بهزیستی اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش است، تصریح کرد: در همین راستا چهار هزار و ۷۵۳ مورد اشتغال خویش‌فرمایی و کارفرمایی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی گلستان ایجاد شد.

طاهری‌زاده از خدمت‌رسانی بهزیستی گلستان به حدود ۶۰ هزار توانخواه خبر داد و یادآور شد: حدود ۳۰۰ هزار نفر از مردم گلستان با بُعد خانوار از خدمات بهزیستی گلستان بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی توانخواهان بهزیستی تهیه وسایل کمک‌توانبخشی است، تصریح کرد: تامین هزینه درمان، تامین وسایل کمک توانبخشی، رفت و آمد، مستمری، حق پرستاری و پرداخت حق تحصیلی از جمله خدمات معاونت توانبخشی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به اینکه پارسال برای نخستین بار ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین وسایل کمک‌توانبخشی معلولان اختصاص پیدا کرد، یادآور شد: این اقدام که در دولت سیزدهم رقم خورده اتفاقی بی‌نظیر و انقلابی در خدمت‌رسانی به مددجویان گلستانی است.

طاهری‌زاده با بیان اینکه حفظ کرامت مددجویان و توانخواهان بهزیستی حائز اهمیت است، یادآور شد: از دیگر اقدامات بهزیستی مناسب‌سازی جامعه و منزل مددجویان است که در همین راستا در دولت سیزدهم ۴۵ میلیارد ریال اعتبار به مناسب‌سازی اختصاص پیدا کرد تا مددجویان برای تردد و رفت و آمد به ویژه در منزل دچار مشکل نباشند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مددجویان بهزیستی به صورت ماهانه و متمرکز مستمری دریافت می‌کنند، یادآور شد: هیچ مددجوی گلستانی پشت نوبت دریافت مستمری نیست و اگر مددجویی تحت پوشش بهزیستی گلستان که مستمری دریافت نمی‌کند اقدام کند بلافاصله مستمری وی برقرار خواهد شد.

به گفته مدیرکل بهزیستی گلستان؛ در سال ۱۴۰۰، مستمری پرداختی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بود که در حال حاضر با افزایش قابل‌توجه به ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال رسید، البته مقدار مستمری واریزی براساس بُعد خانوار متفاوت است.

طاهری‌زاده میزان حق پرستاری ویژه معلولان ضایعه نخاعی را ۲۷ میلیون ریال اعلام کرد و توضیح داد: این میزان امسال افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مددجوی ضایعه نخاعی مشمول دریافت حق پرستاری در گلستان پشت نوبت قرار ندارد، تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ مددجوی ضایعه نخاعی گلستان مستمری دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: مددجویان ضایعه نخاعی گلستانی که متقاضی دریافت مستمری هستند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان مربوط درخواست خود را ارائه کنند تا پس از طی فرایند اداری مشمول دریافت مستمری شوند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: بهزیستی ، مددجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.