سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم بایدن از اوباما به دلیل درخواست برای کناره‌گیری از قدرت

رئیس‌جمهور آمریکا از اوباما به دلیل درخواست خروج از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری «خشمگین» است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل اینکه باراک اوباما به دیگر دموکرات‌ها پیوسته و خواستار کناره‌گیری وی شده «خشمگین» است.

به گزارش روزنامه تلگراف، رئیس‌جمهور آمریکا هنوز تصمیم به کناره‌گیری نگرفته و تیم او اصرار دارد که وی نامزد حزب دموکرات خواهد شد. با این حال، نزدیکان وی در محافل خصوصی اذعان کرده‌اند که موقعیت بایدن تقریبا غیرقابل دفاع است، زیرا تعداد فزاینده‌ای از دموکرات‌ها خواستار کناره‌گیری او هستند. 

گفته می‌شود بایدن در حالی که در قرنطینه کرونا به سر می‌برد نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا را عامل توطئه برای برکناری خود می‌داند. بایدن به ویژه به دلیل دخالت باراک اوباما که زمانی او را دوست صمیمی خود می‌دانست، ناراحت است. حتی گفته شده است که بایدن در محافل خصوصی از اوباما شکایت دارد و می‌گوید که رئیس‌جمهور اسبق در حالی از او می‌خواهد به نفع حزب کنار برود که خودش در سال ۲۰۱۰ عملکرد چندان موفقی در انتخابات میان‌دوره‌ای نداشت. 

اگرچه بایدن اصرار دارد کارزار انتخاباتی خود را این هفته از سر بگیرد، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که دستیاران رئیس‌جمهور آمریکا به طور خصوصی درباره تاریخ و مکان اعلام خروج او از رقابت‌های انتخاباتی صحبت کرده‌اند. 

افزون بر این ۴۰ عضو کنگره علنا خواستار کناره‌گیری او هستند. در همین حال، دو دموکرات تخمین می‌زنند که احتمالا بین ۷۰ تا ۸۰ درصد اعضای حزب طرفدار خروج او هستند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.