سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال پاکستان و اندونزی از حکم دادگاه لاهه

پاکستان و اندونزی از رای دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غیرقانونی بودن حضور صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین استقبال کردند.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای از رای روز گذشته دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی استقبال کرده و اعلام کرد: «من از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهم که این حکم را اجرا کنند و از طریق راه حل دو دو دولتی مطابق با قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل، از خودمختاری فلسطین اطمینان حاصل کنند. افتخار می‌کنم که پاکستان به این پرونده کمک کرد و این تعهد تزلزل ناپذیر ما به آرمان فلسطین را نشان می‌دهد». 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه اندونزی نیز در واکنش به حکم دادگاه لاهه گفت که این دادگاه با تشخیص غیرقانونی بودن حضور اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین نقش خود را در حفظ نظم بین‌المللی ایفا کرده است. 

دیوان بین‌المللی دادگستری (دادگاه لاهه) روز گذشته پس از یک بررسی ۱۸ ماهه اعلام کرد که اشغال چندین دهه فلسطین در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی غیرقانونی است و اسرائیل باید هرچه سریع‌تر به آن پایان داده و غرامت بپردازد. کشور‌های عربی از جمله عربستان، کویت و عمان نیز با استقبال از این حکم که غیرقانونی بودن بیش از ۵۷ سال حضور اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین را تأیید کرده، بر ضرورت انجام اقدامات عملی و معتبر برای رسیدن به یک راه‌حل عادلانه و جامع برای موضوع فلسطین و به موجب ابتکار صلح کشور‌های عربی و قطعنامه‌های مشروع بین المللی تأکید کردند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.