سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنایع، پای کار احیای مراتع زرند

هادر بادی با اشاره به احیای هزار و ۴۰۰ هکتار مراتع فتح آباد یزدان آباد طی ۱۰ سال، گفت: از این میزان، ۶۰۰ هکتار آن با مشارکت صنایع بوده است.

 غلامرضا هادر بادی،  مدیرکل دفتر امور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به اتفاق رئیس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری استان و جمعی از کارشناسان منابع طبیعی از پروژه‌های منابع طبیعی شهرستان زرند بازدید کرد.

هادر بادی در حاشیه بازید از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری فنح آباد یزدان آباد گفت: تلاش‌های ۱۰ ساله و مستمر برای مبارزه با بیابان زدایی و همچنین جلوگیری از گسترش کویر و کانون‌های گرد و غبار در این منطقه انجام شده و این کار جهادی و قابل تحسینی است. 

وی با اشاره به بازدید از  یکی از عرصه‌های احیای منابع طبیعی در یکی از کانون‌های بحران‌های فرسایش بادی شهرستان زرند به نام کانون فتح آباد شریف آباد، افزود: این یک کار بسیار ارزشمند است. 

 مدیرکل دفتر امور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور  تصریح کرد: این کار، یک کارمستمر ۱۰ ساله و بدون وقفه است و  از طرفی در آن از مشارکت صنایع و مسئولیت اجتماعی صنایع استفاده شده است و شرکت فولاد زرند ایرانیان در آن نقش ارزشمندی داشته است‌.

وی بیان داشت: از ۱ هزار و ۴۰۰ هکتار احیای صورت گرفته مراتع طی ۱۰ سال، ۶۰۰ هکتار آن با مشارکت صنایع بوده و این یک نقطه ارزشمنداست، چون جدای از اعتبارات دولتی، طبیعتا مشارکت بخش خصوصی و صنایع هم به عنوان مکمل اقدام موثری است. 

هادر بادی با اشاره به  تنوع گونه‌ای استفاده شده در این کار بیان داشت: در این طرح، صرفا از یک گونه خاص استفاده نشده  است و گونه تاغ و قره داغ توام با هم استفاده شده بود.

وی با اشاره به اینکه تنوع کاشت این گونه ها  به همت  همکاران در اداره کل منابع طبیعی ومنابع طبیعی زرند رقم خورده است، تصریح کرد: با  شرایط سخت و شرایط خاصی که وجود دارد، درصد موفقیت بسیارخوب است و این موضوع برای ما تعجب آو بود که این نشان از یک همت و یک کار جهادی و یک مشارکت عمومی دارد.

 مدیرکل دفتر امور بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: همه باید بدانیم کار ارزشمندی که در حوزه احیای منابع طبیعی صورت می‌گیرد و جدای از حفظ خاک به بخش کشاورزی و حفظ آب کمک می کند و همه بایدکمک کنیم تا حوزه‌ منابع طبیعی و احیای منابع طبیعی به ویژه کانون‌های فرسایش بادی در اولویت باشد و ما هم سعی می‌کنیم استان کرمان را در اولویت طرح‌های منابع طبیعی قرار دهیم. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.