سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام بیش از ۴۶۰۰ گیلانی در سامانه سماح

عباسی با بیان اینکه بیش از ۴۶۰۰ گیلانی برای حضور در مراسم اربعین تاکنون ثبت نام کردندگفت: اکثر آنان تقاضا کرده اند که از مرز مهران عبور کنند.

اسدالله عباسی امروز (شنبه ۳۰ تیر) در نشست کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید و همچنین ستاد اربعین استان گیلان اظهار کرد: برای برپایی دومین کنگره هشت هزار شهید استان و همچنین برگزاری یادوره شهدا در بخش‌های مختلف باید تولید نرم افزارهای مناسبی داشته باشیم تا  برای اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان ایجاد جاذبه نماید.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: مردم برای برپایی باشکوه دومین کنگره شهدا که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود باید نقش محوری و اساسی داشته باشند؛ شهدا متعلق به همه آحاد جامعه هستند.

 نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد:  باید از همه ظرفیتهای موجود در استان استفاده کنیم تا این کنگره در شان شهدا و مردم گیلان برگزار شود ؛در این راستا باید از ظرفیت بزرگ آموزش و پرورش و آموزش عالی نیز بهره ببریم.

استاندار گیلان ادامه داد: همچنین وظایف همه شهرستانها باید سنجیده و مشخص و از سوی دیگر عملکرد آنها ارزیابی شود تا عقب ماندگی و کاستی های احتمالی شناسایی و برطرف شود.

عباسی با بیان اینکه نخستین کنگره هشت هزار شهید استان گیلان بسیار مطلوب برگزار شد، گفت: بی شک دومین کنگره نیز در سطح کیفی بهتری برگزار خواهد شد و عملکرد این کنگره در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

استاندار گیلان در ادامه این جلسه به پیاده‌روی اربعین نیز اشاره و اظهار کرد: پیاده‌روی زائران در مراسم اربعین امام حسین(ع)، باعث ناامیدی و یاس دشمنان می شود و به همین دلیل آنان سعی دارند تا این تجمع بی‌نظیر میلیونی را کمرنگ جلوه دهند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته پیامی که در پیاده روی اربعین باید انتقال یابد بسیار مهم است و به همین دلیل باید در بخش فرهنگی این پیاده‌روی بی‌نظیر، اقدامات بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین این پیاده روی باید به نحو شایسته‌ای برگزار شود؛ در این راستا، مشکلات سالهای گذشته باید مشخص و برطرف شود تا مشکلی در ارائه خدمات به زائران گیلانی ایجاد نشود و آنان بتوانند بدون کوچکترین خللی در این مراسم معنوی حضور یابند.


استاندار گیلان به مواکب این استان نیز اشاره و بیان داشت: عملکرد سال گذشته موکب های گیلان بسیار مطلوب بود و به همین دلیل موکب هایی که امکانات مناسب ندارند، اعزام نشوند؛ از سوی دیگر مایحتاج موردنظر هم به صورت متمرکز به کشور عراق حمل شود تا هزینه ها کاهش یابد.


نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: تاکنون بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر برای حضور در مراسم اربعین امسال در گیلان ثبت نام کردند که اکثر آنان تقاضا کردند که از مرز مهران عبور کنند.

 

برچسب ها: اربعین ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.