سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۷ نیروگاه خورشیدی در استان همدان

استان همدان با ساخت هفت نیروگاه خورشیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان انرژی پاک در جهان به خوبی جایگاه خود را یافته است.

نمونه بارز نصب گسترده پنل‌های خورشیدی را در شهرستان فامنین می‌شود دید که مردم با رو آوردن به این انرژی پاک مدیریت مصرف برق را سرلوحه کار خود قرار دادند.

در استان همدان با افزایش مصرف برق در برخی از روز‌های تابستان، مشترکان در وضعیت هشدار قطعی قرار می‌گیرند؛ جهش تولید در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند این مشکل را برطرف کند و از سوی دیگر محل درآمد پایدار و سبزی برای خانواده‌ها به شمار آید.

این استان با قرار گرفتن در ارتفاع ۲ هزار متری از سطح دریا و داشتن ۲۹۰ روز آفتابی در سال از استان‌های مستعد در زمینه احداث و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به شمار می‌رود.

بر همین اساس سرمایه گذاران خارجی علاقه خاصی به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در این استان دارند و از همدان به عنوان مستعد سرمایه گذاری در این حوزه یاد می‌کنند.

به گفته آنان، همدان از نظر توپوگرافی منحصر به فرد، شدت تابش، زاویه تابش و ساعات تابش جزو بهترین استان‌ها برای استفاده از این انرژی پایدار محسوب می‌شود.

در حال حاضر ظرفیت تولید نیروگاه‌های استان برابر ۵۱ مگاوات است که ۱۱ درصد از ظرفیت تولید نیروگاه‌های خورشیدی کشور را به خود اختصاص داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.