سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یوسفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس به ژنرال‌های واقعی رای اعتماد خواهد داد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مجلس به افرادی رای اعتماد خواهد داد که برای حل مشکلات کشور توانایی لازم را داشته باشند.

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اکنون انتخابات تمام شده و کسانی که رای داده اند به امنیت پایدار و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی کمک کرده اند و انشاالله رئیس جمهور منتخب و دولت او به نحوه ای عمل کند اشخاصی که پای صندوق نیامدند اما دلسوز نظام هستند در انتخابات بعدی مشارکت داشته باشند.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور اولویت مردم ثبات اقتصادی، جلوگیری از تورم و اشتغال است همچنین بهتر است که دولت جدید مانند دولت شهید رئیسی ارتباط با همسایگان و استفاده از ظرفیتهای آنان با استفاده از معاهداتی نظیر شانگهای و بریکس را در دستور کار خود قرار دهد.

یوسفی متذکر شد: باید بپذیریم که انتخابات پنجره ای در راستای تزریق امید در روح مردم و استفاده از تفکرات جدید در مدیریت است و قطعا کسی از تغییرات و ایجاد یک کابینه جدید گلایه مند نمی‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: آقای پزشکیان جزو رزمنده های دفاع مقدس است و در دوران انقلاب نقش آفرینی کرده اند و لذا در ترکیب دولت باید برای ایجاد وحدت و وفاق ملی از افکار و نگاههای مختلف استفاده شود و معتقدم افرادی باید در کابینه حضور داشته باشند که کارنامه ای قابل دفاع و برنامه ای مدون برای حل مشکلات کشور دارند.

وی ادامه داد: با فضا سازی و دادن وعده مشکلات مردم حل نمی‌شود و مجلس نیر آمادگی دارد تا برای تحقق اهداف و وعده های دولت نقش آفرینی کند اما مجلس چند شاخصه دارد به عنوان مثال رهبر معظم انقلاب فرموده اند که کارگزاران باید از جنس مردم باشند و خود را خادم مردم بدانند. متأسفانه در دهه نود شاهد این بودیم که برخی وزرا خودشان را خادم مردم نمی‌دانستند و برخورد بالا به پایین داشتند و به مناطق محروم سر نمیزد که این گفتمان در دوران ریاست شهید رئیسی مجددا تقویت شد.

یوسفی افزود: مجلس به افرادی رای اعتماد خواهد داد که برای حل مشکلات کشور توانایی لازم را داشته باشند و دل در گرو نظام دارند و برای پیشبرد امور از ظرفیتهای بومی و نخبگان داخلی استفاده می‌کنند. 

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: کابینه باید فارغ از نگاه جناحی تلفیق از پیشکسوتان و جوانان نخبه باشد چرا که ما باید اجازه دهیم تا گردش نخبگانی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مواقع افرادی در کابینه حضور یافته اند که ۶۵ سال سن داشته اند البته این عزیزان پیشکسوتان ما هستند اما اداره امور کشور نیازمند توانایی و تفکر جدید است.

یوسفی تصریح کرد: مساله ای که باید حتما به آن توجه شود این است که مجلس از فرد ضعیف بدون برنامه یا چهره های تکراری بدون عملکرد استقبال نخواهد کرد و معتقدم حتی موضع خواهد گرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: اعضای کابینه باید با علم به مشکلات کشور برای آن برنامه‌ریزی کنند، نه این که بعد از مدتی چالشها و مسائل  را به گردن دولت های قبل بیاندازند لذا مجلس به ژنرال واقعی رای خواهد داد همچنین تغییر نگاه سیاسی را لازمه تغییر دولتها می‌دانیم. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.