سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی بخش زایمان طبیعی و دندان‌پزشکی بیمارستان اکباتان همدان

بخش زایمان طبیعی انفرادی (بخش ال. دی. آر) و دندان‌پزشکی در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان شهر همدان راه اندازی شد.

بخش ال. دی. آر به مکان‌هایی در زایشگاه‌ها گفته می‌شود که هر مادر در اتاق خصوصی با امکانات رفاهی و درمانی و با حفظ حریم خصوصی هنگام زایمان طبیعی استفاده می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در این آیین گفت: در راستای تکمیل خدمات درمانی در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان امروز دو بخش دندان‌پزشکی و بلوک زایمان طبیعی به روش LDR افتتاح شد.

محمدمهدی مجذوبی گفت: بخش زایمان طبیعی مرکز درمانی اکباتان با فضا‌های تک‌نفره و خصوصی باهدف ارتقای کیفیت خدمات مادر و نوزاد، ترویج زایمان طبیعی و فیزیولوژیک، زایمان بی‌درد و ارتقا شاخص‌های کرامت محور مادران به‌صورت ماما محور و با حضور متخصص زنان مقیم به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه در این مرکز زایمان طبیعی ایمن صورت می‌پذیرد اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های طرح تعالی و عدالت در نظام سلامت در راستای ارتقای سلامت مادران، افزایش جمعیت و افزایش زایمان طبیعی طرح احداث بخش‌های LDR در بیمارستان کودکان اکباتان راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در بخش ال دی آر، شرایط زایمان فیزیولوژیک و زایمان بدون درد برای مادر فراهم می‌شود و به زایمان طبیعی مادران کمک می‌کند.

مجذوبی گفت: در این راستا امروز اولین زایمان طبیعی به روش LDR و تولد نوزاد در اتاق‌های تک‌نفره مرکز درمانی اکباتان با موفقیت انجام شد.

او گفت: بخش زایمان دارای هفت اتاق اختصاصی است و این بخش با هدف تشویق به زایمان طبیعی راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره راه‌اندازی بخش دندان‌پزشکی بیمارستان کودکان اکباتان نیز گفت: همه خدمات تخصصی دندان در این بخش ارائه می‌شود.

مجذوبی گفت: باتوجه‌به موقعیت این مرکز، کودکان می‌توانند برای درمان دندان خود به این بخش مراجعه کنند.

او همچنین از راه‌اندازی درمانگاه اختلالات تکاملی در بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: به منظور ارائه و تکمیل خدمات جامع، بخش گفتاردرمانی هم در این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان نیز در جمع خبرنگاران گفت: برای ارائه خدمات گسترده در این بیمارستان، بخش دندان پزشکی کودکان نیز راه اندازی شد.

دکتر غلامرضا کلوندی گفت: در حال حاضر این بخش در شفیت صبح فعال بوده و در آینده نزدیک نیز در شفیت‌هایی عصر و شب هم به همه گروه‌های سنی خدمات ارائه می‌دهد.

او گفت: بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی دانشگاه صرف هزینه تجهیز بخش دندان پزشکی بیمارستان تخصصی کودکان شده است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان گفت: این بخش با اولویت ارائه خدمات دندان پزشکی به کودکان مورد بهره برداری قرار گرفت و همه خدمات تخصصی در سطوح مختلف دندان پزشکی در این بخش ارائه می‌شود.

کلوندی درباره بخش زایمان ال دی آر این بیمارستان هم گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز این بخش هزینه شده و تمام خدمات درمانی با تعرفه دولتی انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.