سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف بی رویه مُسکن ها، چرخه معیوبی از سردرد‌ها را ایجاد می‌کند

دانشیار بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فرد برای هر سردرد، درمان مختص به خود را با مراجعه به پزشک دریافت کند.

فریبرز رضایی طلب، درخصوص مصرف بی رویه مُسکن‌ها اظهار کرد: سردرد یکی از علائم شایع در بین عموم افراد است و کمتر کسی وجود دارد که در طول عمرش به سردرد‌های مختلف اعم از سردرد‌های تنشی و سردرد‌های ناشی از میگرن، دچار نشده باشد.

وی مصرف بی رویه دارو‌های مسکن را زمینه ساز تشدید سردرد‌ها در افراد دانست و گفت: فردی که حداقل یک روز در میان یا هر روز، مصرف مسکن را به مدت حداقل سه ماه دارد و سردردش بهبود نمی‌یابد، باید مصرف داروی مسکن را متوقف کند، زیرا وابستگی به دارو ایجاد شده و در این شرایط با مصرف زیاد و بی رویه مسکن و عدم بهبودی سردرد فرد مبتلا، مشکلات خلقی و اضطراب نیز در او ایجاد می‌شود، که خود تشدید کننده سردرد است؛ بنابراین فرد در یک چرخه معیوبی قرار می‌گیرد و با بروز سردرد ملزم به مصرف مسکن می‌شود، سپس مصرف آن و عدم بهبودی، مجددا منجر به اضطراب و پس از آن سردرد می‌شود.

فریبرز رضایی طلب اضافه کرد: همچنین، مصرف بی رویه مسکن ممکن است عوارضی همچون مشکلات کلیوی و گوارشی نیز ایجاد کند، بنابراین پیشنهاد می‌شود فرد برای هر سردرد، درمان مختص خود را با مراجعه به پزشک دریافت کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سردردی که طی دو تا سه هفته اخیر به یکباره به وجود آمده و موجب ناراحتی و تاری دید در فرد شده، بسیار مهم است و این علائم می‌تواند نشانگر مشکلات مغزی جدی تری باشد.

دانشیار بیماری‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در مواقع بروز سردرد، چنانچه فرد با علائمی همچون، افت هوشیاری و آگاهی نسبت به محیط، افزایش شدید فشارخون، گزگز و مورمورشدن یکطرفه بدن روبرو شد، باید سریعا به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.