سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش مصرف برق با بالارفتن دمای هوا

با گرم شدن هوا، مصرف برق در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی  گفت: با افزایش دما وگرم شدن هوا بار شبکه‌های سراسری افزایش پیدا کرده به طوریکه به ازای هردرجه افزایش دما شاهد هزار و ۸۰۰ مگاوات بار شیبکه‌های سراسری بوده است.
محمودی افزود: بار شبکه‌های سراسری در حال حاضر بعد از پنج بار رکورد شکنی به ۷۷ هزار و ۵۱۴ مگاوانت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از هشت درصد افزایش را نشان می‌دهد.
او گفت: در استان مرکزی هم افزایش قابل توجهی بار شبکه داشتیم و به میزان هفت درصد نیاز استان افزایش پیداکرده که بالغ بر هزارو ۴۸۰ مگاوات نیاز مصرف داریم.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی  افزود: بخش قابل توجهی از برق مصرفی افزایش در بار سرمایشی است به طوری که قبل از شروع فصل گرما میزان بار شبکه حداقل ۴۲ هزار کمگاوات بوده که الان به بیش از ۷۷ هزارمگاوات رسیده یعنی ۴۵ درصد بار شبکه به بار سرمایشی اختصاص یافته است.
محمودی گفت: مشترکین خانگی وتجاری ازسهم ۴۰ درصدی میزان مصرف برق به ۶۵ درصد رسیده که این توجه بیش از پیش دراین بخش‌ها را می‌طلبد برای اینکه ظریفتی ایجاد شود تا برق قابل توجهی به بخش صنعت اختصاص یابد.
او افزود: مردم میتوانند با کاهش مصرف برق به پایداری شبکه کمک کنند وباتوجه به اینکه بیشترین مصرف بار شبکه درفصل گرما به خاطر بار سرمایشی است کولر گازی خود را برروب ۲۴ درجه تنظیم کنند وبا تنظیف فیلترینگ کولر میزان قابل توجهی مصرف برق را کاهش دهندو چنانچه از کولر آبی استفاده می‌کنند با انجام تعمیرات، نصیب سایبان و تعویض پوشال و استفاده از دور کند مصرف برق را کاهش داد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه پیک مصرف از ۱۰ صبح تا ۲۲ شب می‌باشد ازمردم خواست در زمان پیک از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند.
او گفت: وزارت نیرو امسال برای مشترکان در نطر گرفته و مشترکانب که بتوانند میزان مصرف خود را در فصل گرما کاهش بدهند وزیر الگوی مصرف که ۳۰۰ کیلوات در ۱۰ شهرستان استان و ۴۵۰ کیلو وات ساعت در دو شهرستان ساوهو زرندیه است به میزان هر کیلو وات ساعتی که بتوانند میزا ن مصرف را کاهش دهند هزارو ۵۰۰ پاداش می‌گیرند.
محمودی افزود: علاوه براین پاد اش‌ها، پویش ۱۵۲۱ راه اندازی شده یعنی ۱۵ درصد در ۲۱ هفته گرم سالبتوانیم مصرف برق راکاهش دهیم که دراین پویش ۸۰ میلیون جایزه ازجمله ۳۰۰ دسگتاه خودرو، تبلیت، کالا‌های دیجیتال ولوازم خانگی در نظر گرفته شده است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.