سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحویل بیش از ۱۳ واحد مسکونی به خانوار‌های دارای دو معلول در سراسر کشور

با حمایت بنیاد مستضعفان تاکنون ۱۳ هزار و ۵۴۳ واحد مسکونی در سراسر کشور به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی تحویل داده شد.

بر اساس اعلام بنیاد علوی، با حمایت بنیاد مستضعفان و از زمان اجرای تفاهمنامه مشترک این نهاد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کمک به تامین مسکن خانوار‌های دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی از مجموع ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مقرر، تاکنون ۱۳ هزار و ۵۴۳ واحد مسکونی در سراسر کشور تحویل داده شد که از این تعداد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در کل ۷۵۷ واحد هنوز واگذار نشده که با توجه به پایان مراحل ساخت و ساز و سفت کاری به زودی تحویل خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر می‌شود.

 از تعداد ۱۳۵۴۳ واحد مسکونی، استان فارس با ۱۴۵۵ واحد در رده نخست قرار دارد و پس از آن خراسان رضوی با ۱۲۷۱ و کرمان با ۱۰۱۸ واحد به ترتیب در ردیف‌های دوم و سوم قرار دارند.

طبق این تفاهمنامه مقرر است ۷۸۵ واحد مسکونی به خانوار‌های واجد شرایط استان لرستان تحویل شود که از این تعداد تنها سه واحد باقی مانده است که به زودی تحویل می‌شود.

 براساس این گزارش، استان اصفهان با ۶۹۹، تهران ۶۶۶، سیستان و بلوچستان ۶۳۱ و خراسان شمالی ۶۲۹ واحد در رتبه‌های بعدی سهمیه تخصیصی واحد‌های مسکونی خانوار‌های پرمعلول قرار دارند.

استان مازندران نیز با ۵۸۲ و آذربایجان شرقی با ۵۲۰ واحد مسکونی در ردیف‌های بعدی سهمیه تخصیصی خانوار‌های پرمعلول هستند.

مطابق این تفاهمنامه مقرر بود استان‌های گلستان ۴۹۴، خوزستان ۴۶۳، کرمانشاه ۴۵۲ و قزوین با ۴۱۲ واحد مسکونی را به خانواده‌های بیش از دو معلول تحویل دهند که از این تعداد تاکنون بخش عمده واحد‌ها واگذار شده است و باقی مانده آنها نیز در آینده نزدیک تحویل این خانواده‌ها می‌شود.

براین اساس، سهمیه استان گلستان ۴۹۵ واحد مسکونی است و استان‌های خوزستان با ۴۶۳ واحد، کرمانشاه ۴۵۲ واحد، قزوین ۴۱۲ و چهارمحال و بختیاری ۴۰۷ واحد در ردیف‌های بعدی قرار گرفته اند.

کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۳ واحد، خراسان جنوبی ۳۰۹، هرمزگان ۲۹۰، مرکزی ۲۵۳ و کردستان ۲۰۹ واحد مسکونی نیز در ردیف‌های بعدی واگذاری واحد‌های مسکونی قرار گرفته اند.

همچنین استان‌های همدان ۱۷۹، یزد ۱۵۳، ایلام ۱۱۱، سمنان ۱۰۴ و قم با ۱۰۳ واحد رتبه‌های آخر سهمیه تخصیصی خانوار‌های پرمعلول را تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری را به خود اختصاص داده اند.

همچنین براساس الحاقیه تفاهمنامه ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر مقرر شده بود که ۴ هزار واحد مسکونی نیز به تعداد تفاهمنامه‌های قبلی اضافه شود که تا پایان اردیبهشت ماه امسال بیش از ۱۳۲۱ واحد تحویل خانواده‌ها در سراسر کشور شده است.

گفتنی است، در نشستی که به تازگی با حضور سرپرست بنیاد علوی و برخی مسئولان سازمان بهزیستی برگزار شد، بنیاد علوی ۸۷۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای کمک به تسریع در ساخت و ساز واحد‌های مسکونی خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر در سراسر کشور را متقبل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.