سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از «زائر غریب کربلا» تا «بزرگراه همت» در شبکه افق

شبکه افق مجموعه‌ای از مستند‌های دیدنی با موضوعات فرهنگی، اجتماعی را برای هفته اول مردادماه تدارک دیده است.

شبکه افق سیما با مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی و مجموعه مستند با موضوعات فرهنگی، اجتماعی با فرارسیدن هفته اول مرداد ماه، مهمان خانه‌های شما هم وطنان می‌شود.

مستند «از زمین خاکی» در حوزه اقتصاد مقاومتی ساخته شده شعار جهش تولید را مدنظر قرار می‌دهد و شنبه تا جمعه ساعت ۵:۳۰ صبح و۱۵:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

در ادامه مجموعه مستند «حدیث سرو»، مجموعه مستندی بازسازی شده است که با استفاده از عکس‌ها، اسناد و تصاویر مستند و گفتگو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی شده سعی می‌کند تصویری از علمای دینی حقیقی را ارائه دهد. علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را شنبه تا جمعه ساعت ۰۳:۳۰ بامداد از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مستند «زائر غریب کربلا» با محوریت درخواست شهید فخری‌زاده از سردار سلیمانی برای رفتن به کربلا و زیارت حرم سید و سالار شهیدان تهیه و تولید شده است. این مستند شنبه حوالی ساعت ۱۸ به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «دروازه خورشید» به معرفی جاذبه‌های گردشگری طبیعی کمتر دیده شده استان پهناور سیستان و بلوچستان از یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۰۰:۳۰ بامداد و ۷ صبح از قاب شبکه افق می‌پردازد.

«بزرگراه همت» که نام مستندی سریالی است و به معرفی کنشگران عرصه اجتماعی و فرهنگی در سراسر کشور می‌پردازد، در جدیدترین قسمت خود با روایتی از «امام محله» در این قسمت سوژه مستند یک طلبه‌ای با اصالت همدانی است که از قم برای تبلیغ به این شهر می‌رود و با وضعیت اسفناک فرهنگی این شهر و فقدان یک پایگاه اجتماعی، مدرسه، مسجد مواجه می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این قسمت چهارم مجموعه مستند «بزرگراه همت» را شنبه مورخ ۳۰ تیر ماه سعت ۲۱:۳۰ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

مجموعه مستند «رخ مادر» در فصل دوم به سراغ قصه‌های شنیده نشده و بکر از مادران شهدا رفته است که در جامعه فعالیت اجتماعی دارند. این مجموعه مستند شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ از شبکه افق مهمان دیدگان شما می‌شود.

مستند «به وقت باران» با روایتی از عملکرد‌های مردمی و اثرگذار در زمینه آسیب‌های اجتماعی یکشنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۸:۳۰ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

مستند «داستان کافی» با روایتی از آیت الله کافی و مبارزات انقلابی ایشان یکشبنه حوالی ساعت ۲۲ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

فصل دوم مستند «سلام به آینده» روایتی از مهارت‌های شغلی، علمی و هنری فرزندان ۷ تا ۱۷ سال ایران عزیز است. این مجموعه مستند روایتی از سبک تربیتی مهارت محور است که مادران و پدران ایرانی از هم‌اکنون برای پربار شدن آینده فرزندان‌شان و برای رشد آینده ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند. همچنین این مستند دوشنبه ۱ مرداد ماه ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «تازه نفس» قصه جوانان دهه شصتی و هفتادی است که در رشته و تخصص خود از مفاخر ایران زمین محسوب می‌شوند. مجموعه مستند تازه نفس از تولیدات گروه مستند شبکه افق چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه می‌رود.

مجموعه مستند «ضد» تلاش می‌کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود. چرا که ضدیت با کلیشه‌ها کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است. این قسمت از مجموعه مستند ضد پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

مستند «تمدن بزرگ» در اقدامی نو به تحولات سیاسی رژیم پهلوی درباره انقلاب سفید و ... می‌پردازد. این مستند پنجشنبه ساعت ۲۲ از قاب شبکه افق پخش می‌شود.

مستند «ایرانگرد» جمعه این هفته ساعت ۲۰ پخش خواهد شد؛ این مستند نگاهی متفاوت در معرفی طبیعت بکر شهر‌های مختلف کشور و زندگی در میان عشایر، مردمان ییلاقی و شهر‌ها و روستا‌های ایران برای مخاطبان دارد.

مستند «هنرمند واحد۵» روایتی از زندگی هنری و حرفه‌ای زنده یاد حبیب‌الله صادقی هنرمند نقاش است که مردادماه ۱۴۰۱ درگذشت. این فیلم مستند با حضور نزدیک به بیست چهره مطرح هنری، به مرور ابعاد هنری و فعالیت‌های این هنرمند صاحب نام دهه‌های اخیر کشور پرداخته است. مستند «هنرمند واحد۵» جمعه ساعت ۲۳ به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

برچسب ها: شبکه افق ، رسانه ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.