سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۸ هکتار از مزارع گندم شهرستان اقلید دچار حریق شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: ۱۸ هکتار از مزارع گندم و جو روستا‌های چشمه رعنا و سده دچار حریق شد.

ارسلان صالحی گفت: جمعه ۲۹ تیرماه آتش سوزی در روستا‌های چشمه رعنا و سده رخ داد که با حضور اهالی منطقه، نیرو‌های آتش‌نشانی، شهرداری سده، ماشین آلات کشاورزی و حضور مسئولین مراکز جهاد کشاورزی خنجشت و سده این آتش سوزی مهار شد.

او، علت آتش سوزی را نقص فنی تراکتور و همچنین عدم رعایت نکات ایمنی توسط عابرین عنوان کرد و افزود: بررسی‌ها برای یافتن علت اصلی در حال انجام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ یک از این مزارعی که دچار حریق شدند بیمه نبودند، تاکید کرد: با توجه به اتفاق‌هایی که در طول برداشت محصولات کشاورزی ممکن است رخ دهد کشاورزان حتماً نسبت به بیمه مزارع و محصولات کشاورزی خود اقدام کنند تا در صورت بروز اتفاق بخشی از خسارت‌ها جبران شود.

صالحی از کشاورزان و همشهریان خواست با توجه به همزمانی برداشت محصولات شتوی در شهرستان و خطر آتش سوزی، نکات ایمنی را رعایت کرده و از روشن کردن آتش در نزدیکی مزارع، آتش زدن بقایای مزارع برداشت شده و رها کردن مواد اشتعال زا در مراتع و مزارع خودداری کنند.

او همچنین به اهمیت حفظ بقایای گیاهی پس چر برای خاک اشاره کرد و اظهار کرد: سوزاندن بقایای گیاهی علاوه بر اینکه بر اساس قوانین مربوطه جرم محسوب می‌شود باعث کاهش حاصلخیزی خاک، افزایش فرسایش بادی و آبی و از بین بردن میکروارگانیسم‌های مفید خاک، کاهش نفوذپذیری خاک می‌شود و احتمال آتش سوزی در مزارع برداشت نشده را افزایش می‌دهد.  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید در پایان گفت: امسال ۲۴ هزار هکتار از مزارع این شهرستان گندم کشت شد که طبق برآورد‌های انجام شده پیش بینی می‌شود بیش از ۹۰ هزار تن گندم برداشت شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.