سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استخدام بی‌ضابطه ‌نیرو در شهرداری همدان

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان گفت: از زمان شروع فعالیت شوراهای شهر برخی از اعضای شورا، نیروهایی را وارد مجموعه شهرداری کرده‌اند که این باعث شده مدیران شهرداری نیز نیروهایی را بی‌ضابطه وارد کنند.

علی رضایی در سخنان پیش از دستور جلسه صحن شورا با انتقاد از عملکرد شهرداری اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین وظایف رئیس یا مدیر سازمان تقویت همگرایی درون سازمانی و ایجاد فهم، درک و دغدغه مشترک نسبت به وظایف و اولویت‌های سازمان است.

وی بیان کرد: دستیابی به اهداف و تحقق اولویت‌ها در گرو بسیج منابع و امکانات سازمان است و اگر مدیر کفایت و توان لازم را در ایجاد انسجام، همبستگی و همگرایی نداشته باشد، سازمان دستخوش واگرایی شده و از امکانات و منابع آن به درستی استفاده نمی‌شود.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: بر اساس نظام ارزیابی و نظارت باید عملکرد نیرو‌ها بررسی شود و مدیران برای افزایش انگیزه بین کارکنان از سیاست‌های تشویقی و تنبیهی استفاده کنند تا شاهد افزایش بازدهی در عملکرد کارکنان باشیم. 

رضایی گفت: زمانی می‌توان از نیروی انسانی به درستی استفاده کرد که ابتدا معماری دقیقی برای آن تدوین شود و وظایف هر نیروی انسانی از بالا به پایین احصاء شده و متناسب با آن نظام ارزشیابی دقیقی برای آنها تعریف شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در این دوره به دلیل عدم وجود مهندسی منابع انسانی شاهد کاهش انگیزه کارکنان و کاهش کارایی و بهره‌وری آنها هستیم و شهردار در این زمینه مسئول است، چرا که در این مورد منابع و امکانات کافی را در اختیار دارد.

سخنگوی شورای شهر همدان با انتقاد از عدم پاسخگویی شهردار در مورد مشکلات جذب نیرو، اظهار داشت: با توجه به اینکه جامعه ما با فراوانی نیروی کار و بیکاری مواجه است، باید فنی‌ترین، سالم‌ترین و با انگیزه‌ترین نیرو‌های انسانی را جذب و تأمین کرد که متأسفانه شاهد حاکم شدن روابط به جای ضوابط و مقررات تامین نیروی انسانی بنا بر توصیه و سلیقه در شهرداری هستیم.

رضایی با بیان اینکه نظام ارزشیابی مناسب در شهرداری وجود ندارد و نیرو‌ها انگیزه و نشاط کاری را از دست داده‌اند، گفت: در بخشی از بدنه شهرداری مازاد نیرو وجود دارد و در بخش‌های دیگر همچون بخش فنی و عمرانی با کمبود نیرو مواجه است.

وی افزود: از زمان شروع فعالیت شورا‌های شهر برخی از اعضای شورا با زیاده خواهی، نیرو‌هایی را وارد مجموعه شهرداری کرده‌اند که این باعث شده مدیران شهرداری نیز نیرو‌هایی را بی‌ضابطه وارد کنند که این موضوع اکنون تبدیل به چالشی برای شهرداری شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی یکی از شاخصه‌های مهم ارزیابی یک مدیر توانمند به ویژه در شهرداری است و مدیر هر سازمان نسبت به افراد مافوق خود باید پاسخگو باشدکه در این دوره در شهرداری پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری کاهش یافته است.

‌رضایی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات جدی این دوره شهرداری، ناتوانی در تعامل سازنده و همکاری با استانداری، دستگاه‌های حاکمیتی و نمایندگان مجلس است گفت: عدم حضور مدیران در کمیسیون‌های شورا یا حضور با تأخیر در جلسات، عدم پاسخگویی نامه‌های شورا یا پاسخ با تأخیر و بی‌توجهی به نقطه نظرات و توصیه‌های کمیسیون‌ها و اعضای شورا را از نشانه‌های مسئولیت‌ناپذیری و پاسخگو نبودن شهرداری برشمرد.

سخنگوی شورای شهر همدان همچنین از تضعیف نواحی شهرداری انتقاد کرد و گفت: فلسفه تشکیل نواحی در دوره چهارم ارائه خدمات مؤثر و برقراری ارتباط و تعامل با شهروندان در محلات شهر و انتقال بخشی از وظایف مناطق به نواحی بود تا بتواند یک شبکه کارآمد و مؤثر در حوزه خدمات شهری، فرهنگی ـ اجتماعی، انضباط شهری و تربیت کادر مورد نیاز مدیران شهری عمل کند که متأسفانه علی رغم اینکه در این دوره از شهرداری خواسته شد، توجه بیشتری به تقویت نواحی داشته باشند تا بستری برای تربیت مدیران آینده شهری باشد، این مورد نادیده گرفته شده و نواحی به ساختار بی‌اثر تبدیل شده است.

رضایی در پایان سخنانش گفت: درست است که شهرداری نقاط ضعف زیادی دارد، اما نباید نقاط قوت آن را نادیده گرفت به ویژه در حوزه شهرداری الکترونیکی، جاگذاری بیش از ۹۰ کیلومتر فیبر نوری، تهیه سند چشم انداز و برنامه راهبردی و عملیاتی برای شهر همدان، حل معضل تاریخی خروجی شهر همدان به سمت تهران و ساماندهی فروشگاه‌های این مسیر و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از اقدامات مثبت شهرداری بوده که انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۵ ۳۰ تير ۱۴۰۳
دعوت به کار مجدد از بازنشستگان خلاف قانون هست