سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری ۹۱ کیلومتر ساخت و روکش آسفالت در راه‌های فرعی و روستایی مازندران

۹۱ کیلومتر ساخت و روکش آسفالت در ۳ ماه اول امسال در راه‌های فرعی و روستایی مازندران به بهره برداری رسید.

مهدی اکبری رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از بهره برداری عملیات ساخت و روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی استان به طول ۹۱ کیلومتر با اعتباری بالغ ۲۶۰ میلیارد تومان در ۳ ماه اول امسال خبر داد.

او افزود: بهره برداری از ۳۳ کیلومتر ساخت و ۵۸ کیلومتر روکش آسفالت از راه‌های فرعی و روستایی با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان در این مدت انجام پذیرفت.

اکبری گفت: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان به مبادی خارج از استان از طریق حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود، وجود زیر ساخت‌های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل مناسب‌تر برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است، لذا محور‌های فرعی و روستایی استان نیازمند نگاه ویژه هستند.

او بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهر‌ها می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی مازندران گفت: بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

او افزود: با توجه به تاکیدات دولت سیزدهم برای رسیدگی به مطالبه روستائیان، عملیات بهسازی، تعریض و روکش آسفالت راه‌های مذکور اجرایی شد.

اکبری گفت: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران (روستا‌های بالای ۲۰ خانوار) از راه آسفالته برخوردارند.

او افزود: بهبود وضعیت راه‌های فرعی و روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش آفرینی هر جامعه به شمار می‌روند.

از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه‌های استان حدود ۷۸۹۸ کیلومتر راه روستایی می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.