سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریداری ۲۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از خرید تضمینی ۲۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان خبر داد.

غفور آقایی گفت: امسال میزان تولید گندم در استان اردبیل نسبت به پارسال بسیار مطلوب است و تاکنون ۲۷۰ هزار تن گندم توسط ۴۸ مرکز خرید در سطح استان خریداری شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: پیش بینی تولید گندم در استان ۵۰۰ هزار تن است که انتظار می‌رود ۴۰۰ هزار تن از این میزان محصول به مراکز خرید تحویل شود.
به گفته او، از چهار روز قبل خرید جو هم در مراکز خرید استان آغاز شده و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ تن از این محصول از کشاورزان خریداری شده و این روند ادامه خواهد داشت.
آقایی همچنین از پرداخت ۴۷ درصد از مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان استان خبر داد و گفت: امسال شرایط در مقایسه با پارسال ایده‌آل بوده و برنامه ریزی شده است تا پایان فصل برداشت مبلغ خرید تضمینی گندم همه کشاورزان پرداخت شود.
او با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق شمالی استان اردبیل پایان یافته است، افزود: برداشت گندم از ۱۰ تیرماه در ۵۶ هزار هکتار از مزارع شهرستان اردبیل شروع شده است و پنج مرکز خرید در سطح شهرستان اقدام به خرید گندم تولیدی کشاورزان می‌کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به رطوبت موجود، به کشاورزان توصیه می‌شود که هنگام برداشت گندم رطوبت ۱۴ درصد را مد نظر داشته باشند تا موقع تحویل با مشکلی مواجه نشوند.
او با اشاره به خرید ۲۷۹ هزار تن محصول گندم از کشاورزان استان اردبیل در سال زراعی گذشته افزود: روند خرید گندم تا زمان تعیین شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در اواخر تابستان ادامه خواهد داشت.
آقایی با اشاره به کشت گندم در حدود ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان در سال زراعی جاری گفت: ۶۰ هزار هکتار از این اراضی به صورت آبی و ۲۳۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم به کشت گندم اختصاص یافته است.
او علت افزایش تولید گندم در مزارع این استان را اجرا موفق طرح جهش تولید در دیمزار‌ها عنوان کرد و ادامه داد: امسال ۲۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم این استان با ۳۷ هزار کشاورز گندمکار در یک هزار و ۲۷۱ روستا در اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها همکاری دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.